طنین قرآن در کشور عراق در حمایت از قدس شریف با صدای قاری بین المللی کشورمان+صوت و عکس
کد خبر: 3672700
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

طنین قرآن در کشور عراق در حمایت از قدس شریف با صدای قاری بین المللی کشورمان+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: سید محمدجواد حسینی قاری ممتاز و بین المللی جمهوری اسلامی  در هفته وحدت و یک هفته پس از آن میهمان مردم عراق بود و در شهرهای مختلف این کشور و حرم امام حسین(ع) به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید محمدجواد حسینی قاری ممتاز و بین المللی جمهوری اسلامی ایران که چند سالی است در زمینه تلاوت مجلسی قرآن زبانزد محافل عام و خاص شده است ، در هفته وحدت و یک هفته پس از آن میهمان مردم عراق بود و در شهرهای مختلف این کشور به اجرای برنامه پرداخت.

 این برنامه ها از روز 17 ربیع الاول و مصادف با میلاد پیامبر اکرم(ص) در شهرک صدر بغداد شروع و با تلاوت در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز دوشنبه پایان یافت.

نشودد//طنین قرآن در کشور عراق در حمایت از قدس شریف با صدای قاری بین المللی کشورمان+صوت و عکس

در شب اول سید محمدجواد حسینی در جمع پرشور اهالی شهرک صدر بغداد به تلاوت سوره های مبارکه قمر و الرحمن پرداخت؛  اما در شب دوم این سلسله محافل ،حسینی مهمان مردم بغداد بود که از قضا در همان روز با خبر تعیین قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی از سوی ترامپ، جهان اسلام حال و هوای خاصی به خود گرفت و این حال و هوا حتی وارد محافل قرآنی نیز شد و سید جواد حسینی در آن شب به تلاوت سوره مبارکه اسرا پرداخت؛ سوره ای که با یاد مسجد الاقصی شروع می‌شود. در آن شب استقبال بی نظیری از این تلاوت شد به گونه ای که مسجد محل اجرای برنامه لبریز از جمعیت شده و عده ای نیز بیرون از مسجد به تلاوت گوش می‌دادند.

در شب سوم نیز سید محمدجواد حسینی باز هم در میان مردم بغداد به تلاوت پرداخت که این برنامه با همراهی میثم تمار قاری عراقی برگزار شد. سید محمدجواد حسینی قاری ممتاز کشورمان در آن شب به تلاوت سوره مبارکه انبیاء پرداخت؛ وی در مورد تلاوت این سوره اذعان داشت: مردم عراق و علی الخصوص اهالی بغداد، از بین مقامات قرآنی علاقه وافری به مقام کرد دارند؛ و از آنجا که محتوای سوره أنبیا بیان داستان هایی از پیامبران الهی است این تلاوت 1 ساعته بیشتر در مقام کرد خوانده شد.

نشودد//طنین قرآن در کشور عراق در حمایت از قدس شریف با صدای قاری بین المللی کشورمان+صوت و عکس

در شب چهارم سید محمدجواد حسینی به همراه قاری عراقی شیخ حلو در شهر نجف به تلاوت پرداخت ؛

و نهایتا در شب آخر نیز ایشان در شهر مقدس کربلا و در حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) به تلاوت قرآن و اذان پرداخت و بدین ترتیب این سفیر قرآنی کشورمان کار خود را در عراق به پایان رساند و به کشورمان بازگشت.

در ادامه تصاویری از این محافل و نیز تلاوت سوره مبارکه قمر رحمان تقدیم می‌شود.

کد
captcha