اهميت برنامه‌ريزی صحيح برای پرورش حافظان قرآن
کد خبر: 3672641
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین تأكيد كرد:

اهميت برنامه‌ريزی صحيح برای پرورش حافظان قرآن

گروه فعاليت‌هاي قرآني: رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قزوین گفت: در بحث حفظ قرآن کریم و تحقق منویات حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در سال 91 مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور جای کار بسیاری وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

علی عظیمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم در استان قزوین اظهار کرد: این دوره ویژه بانوان حافظ 5 جزء الی حفظ کل قرآن کریم در قزوین در حال برگزاری است.
وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره به‌صورت تئوری و کارگاه آموزشی با رویکرد حفظ قرآن کریم آموزش‌های لازم را توسط اساتید برجسته‌ای از قم را به مدت 5 روز در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین می‌گذرانند.
عظیمی تصریح کرد: در اولین دوره مقدماتی تربیت مربی حفظ قرآن استان 62 نفر از کل استان شرکت کردند که در سنوات گذشته تعداد این شرکت‌کنندگان 23 نفر بود که دوره هم در قم برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: موضوعاتی چون اصول عمومی و تخصصی حفظ قرآن، کارگاه‌های فنون تدریس، کارگاه‌های عملی قرآن، آشنایی با حفظ موضوعی قرآن، شیوه حفظ موضوعی قرآن، آداب و آفات حفظ از جمله سرفصل‌های دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم بود.
این مسئول اعلام کرد: قرآن آموزان بعد از طی دوره به‌عنوان مربی و استاد و به‌صورت تخصصی کلاس‌های حفظ قرآن را در سطح استان شامل امامزادگان و دارالقرآن و مؤسسات قرآنی دایر خواهند کرد.


استان قزوین 250 حافظ کل دارد

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی در راستای منویات حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در سال 91 مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور برگزار شد، گفت: در بحث حفظ قرآن کریم هنوز جای کار بسیاری وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه تشکیل شورای عالی قرآن و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، می‌تواند گامی برای تحقق این هدف بزرگ در استان باشد، عنوان کرد: در جلسه شورای عالی قرآن استان اعلام شد استان قزوین در حال حاضر250 حافظ کل قرآن دارد.
وی یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر آمار دقیقی از فعالان قرآنی در استان وجود ندارد که این‌یکی از ضعف‌های استان در عرصه قرآنی است.
این مسئول از تعامل با مؤسسات مختلف قرآنی خبر داد و عنوان کرد: طی مصوبه شورای عالی قرآن استان قزوین تلاش خواهد شد بانک اطلاعاتی جامع از قران آموزان، مربیان و مؤسسات قرآنی استان تشکیل شود تا آماری یکپارچه و واحد به دست آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی یک توافق مشترک بین اداره اوقاف و امور و خیریه استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تلاش داریم به‌مانند سال‌های گذشته آزمون قرآنی در 10 اسفندماه برگزار شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته 1305 نفر از استان قزوین شرکت کردند، خاطرنشان کرد: حافظان یک جزء تا حفظ کل می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که در پایان برای آن‌ها گواهینامه پایان دوره صادر و به تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز هدایایی داده خواهد شد.

captcha