کسب مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری درعلمی – کاربردی‌های کشور
کد خبر: 3672637
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

کسب مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری درعلمی – کاربردی‌های کشور

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور از کسب مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری در سطح مراکز مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور روز گذشته، 22 آذرماه در نشست خبری در یاسوج اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار مدرس در سطح دانشگاه‌های علمی - کاربردی کشور به آموزش جامعه هدف می‌پردازند .
وی با بیان اینکه در مهرماه سال‌جاری ۵۵۰ هزار نفر ظرفیت دانشجوی مهارتی این دانشگاه بوده اما کمتر از ۱۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: نیاز کشور حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی است و قانون برنامه ششم توسعه خروجی ۳۰ درصدی دانشجویان در حوزه مهارتی را هدفگذاری کرده است .
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور اضافه کرد: باید تا پایان سال ۹۹، چهار میلیون دانشجو داشته باشیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز باید مهارتی باشند که حرکت به سمت مهارت‌آموزی در کشور نیاز به تقویت دارد .
امید با بیان اینکه گرایش به رشته‌های تجربی در کشور بالاست، تصریح کرد: رقابت ۵۰۰ هزار نفر برای به دست آوردن 8 هزار سهمیه چند رشته خاص این حوزه است .
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی زود بازده است، عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی - کاربردی کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و آمارها خروجی ۸۰ درصدی اشتغال را نشان می‌دهد .
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور ارتقای کیفیت و ماموریت گرایی را دو مسیر هدفگذاری شده این دانشگاه دانست و ابراز کرد: معاون نظارت در دانشگاه ایجاد شده است و در حوزه ماموریت گرایی نیز مراکز ما در زمینه‌های تخصصی خود فعالیت خواهند کرد و به این سمت می‌رویم که مراکز در چارچوب ماموریت‌های خود دانشجو بگیرند .
امید از کسب مجوز ایجاد مراکز رشد و نوآوری در سطح مراکز مختلف خبر داد و تاکید کرد: حمایت از دانشجویان مستعد با تبدیل ایده به محصول هدفگذاری شده است و تسهیلاتی نیز پرداخت خواهد شد .
وی از فعالیت 6 هزار دانشجو در ۱۱ مرکز علمی - کاربردی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان ظرفیت بالاتری در حوزه جذب دانشجویان داریم .
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور یادآور شد: در این استان ظرفیت ۲۰ هزار جذب وجود داشت که ۱۵درصد آن محقق شد که ترویج حرکت به سمت مهارت‌گرایی نیز در استان ضروری است.

captcha