مدرسه 2 کلاسه خیرساز متانت الواج در ناحیه 2 ارومیه افتتاح شد
کد خبر: 3654777
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

مدرسه 2 کلاسه خیرساز متانت الواج در ناحیه 2 ارومیه افتتاح شد

گروه اجتماعی: مراسم افتتاح طرح توسعه مدرسه متانت الواج ناحیه 2 ارومیه با افتتاح طرح دو کلاس خیرساز در این مدرسه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، روز گذشته 27 مهر با حضور مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان و دیگر مسوولان آموزش و پرورش استان، مراسم افتتاح طرح توسعه مدرسه متانت الواج ناحیه 2 ارومیه با افتتاح طرح دو کلاس خیرساز در این مدرسه برگزار شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان در این مراسم با بیان اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان احداث و به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: هم اکنون 54 مدرسه با 218 کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در استان در حال احداث می باشد.

قهرمان رحمانی با اشاره به اینکه 311 مدرسه دیگر نیز با مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح استان در حال احداث می باشد، خاطرنشان کرد: مهر ماه امسال 292 کلاس درس توسط سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی به وضعیت  سرانه آموزشی استان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: از لحاظ سرانه آموزشی استان ما در رتبه 29 کشوری قرار دارد که این رقم نشانگر وضعیت نامطلوب استان در بخش فضایهای آموزشی است.

محمد مجرد قره باغ مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از خیر مدرسه ساز سرکار خانم صنایعی و تلاش های قابل تقدیر سازمان نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز، اظهارداشت: منطقه الواج یکی از مناطق قدیمی و پرجمعیت شهرستان ارومیه است که به جهت تراکم بالای دانش آموزی از کمبود فضای آموزشی بدشد رنج می برد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیان اینکه همچنان در این منطقه نیازمند توسعه فضاهای آموزشی هستیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دوکلاسی که هم اکنون شاهد افتتاح آن هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن احداث و به بهره برداری رسید که امیدواریم با همت مسئولان و خیرین مدرسه ساز شاهد ادامه این روند باشیم.

وی مدرسه سازی را از بهترین نیات خیر و نیکوکاری عنوان کرد و افزود: بی شک نیکوکاران و خیراندیشانی که در این بخش فعالیت دارند هم در این دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهند بود.

captcha