برجام مقدمه بصیرت مردم و مسئولان شد
کد خبر: 3654740
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
حجت‌الاسلام صدیقی:

برجام مقدمه بصیرت مردم و مسئولان شد

گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با اشاره به اظهارات ترامپ و برخی زمزمه‌های آمریکایی‌ها درباره موضوعات موشکی و مسائل منطقه گفت: برجام مقدمه‌ای برای بصیرت مردم و مسئولان شد تا القائات بعدی آمریکا را قبول نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در میان همه گناهان، آن گناهی که خداوند نمی‌بخشد شرک است و غیر از آن،خدا زمینه بخشش سایر گناهان را فراهم کرده است، گفت: یکی از اشکال شرک که گریبانگیر ما هم هست ریا است. من به مسئولان اجرایی، قضایی و تقنینی می‌گویم که کمی خدا هم در کار باشد و برای خدا هم حساب باز کنیم و به این مردم برسیم.
وی با بیان اینکه دشمن همه راه‌ها را تجربه کرده و شکست خورده است، گفت: آنها به ایجاد اختلاف، دوقطبی و بی‌اعتماد کردن دل بسته اند. دشمن می‌خواهد مردم را بی‌اعتقاد کند. مردم امروز هم برای حاکمیت اسلام همه چیز خود را می‌دهند و پس بیایید ما مسئولان هم مسلمان باشیم. این ریاست‌ها می‌گذرد اما ما مسئولیت داریم و امانت سنگینی بر دوش ما گذاشته شده است.
صدیقی سپس به سخنان اراجیف‌گونه ترامپ در جمعه گذشته اشاره کرد و گفت: او این سخنان را به زبان همیشه خراب، ناموزون و بی‌اخلاقش آورد و البته بیش از این هم از او توقعی نمی‌رفت. اما باید هوشیار باشیم که اصل قضیه چیست. کفر و استکبار نمی‌تواند انقلاب را تحمل کند. آن روز که ما انرژی هسته‌ای، موشک و نفوذ منطقه‌ای نداشتیم آنها این پدیده نوی انقلاب اسلامی و نظام ولایت را خطری برای خود دیدند.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: ولایت جامعه را به خدا دعوت می‌کند و در این شرایط هواپرست‌ها شکست می‌خورند. عقده آنها این است که آنها لیبرال دموکراسی را به عنوان ایده‌آل موعود و کعبه آمال برای مردم مطرح کرده بودند اما خدا امام(ره) را مأمور کرد و ایشان کاری کرد که فقط انبیاء کرده بودند و بی‌اعتنا به شرق و غرب پرچم غدیر را به دست گرفت و همه را به خدا دعوت کرد.
وی ادامه داد: جامعه‌ای که با قدرت و علم خدا از طریق ولایت آشنا شد دیگر به ذلت تن نمی‌دهد و برای شرق و غرب حسابی باز نمی‌کند. به همین دلیل مستکبران جنگ را به ما تحمیل کردند اما جنگ نه تنها ما را نابود نکرد بلکه به ما قدرت داد و ایمان ما را بالا برد. در واقع جنگ یک دانشگاه انسان‌شناسی و خودیابی بود که خویشتن خود را در جبهه‌ها یافتیم و با دم مسیحایی روح الله اقتدار دنیوی و اخروی پیدا کردیم.
صدیقی عنوان کرد: اما مستکبران هنوز بیدار نشده‌اند چون اساسا خدا را نمی‌شناسند و با چشم دنیوی به مسائل می‌نگردند و نمی‌توانند مکتب و ولایت ما را درک کنند. آنها با اینکه تجربه انقلاب و هشت سال جنگ را داشتند، فتنه را در داخل ایجاد کردند و بعد از آن داعش را علم کردند تا کار سوریه، لبنان و عراق را یکسره کنند و بعد به سراغ ما بیایند. اما رهبری بیدار الهی و بصیرت مردم باعث شد مدافعان حرم ما کنار مظلومان بروند و توطئه جهانی آنها در خاورمیانه برای چندمین بار خنثی شد. لذا آنها باید هم از غیظ انگشتانشان را به دندان بگیرند و داد بزنند و عصبانی باشند.           
خطیب جمعه تهران سپس به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: برجام گرچه ظاهرش واقعا تلخ بود و آمریکا و اروپا از آن سود به صورت نقدی بردند و ما نسیه گرفتیم اما مقدمه‌ای برای بصیرت مردم و مسئولان شد تا القائات بعدی آمریکا را قبول نکنند. آنها آن روزها اینگونه القاء می‌کردند که اگر توافق صورت نگیرد دشمنی آنها بیشتر می‌شود اما با اینکه توافق صورت گرفت دشمنی‌شان هم بیشتر شد و کارشان به جایی رسید که سپاه را هم تحریم کردند؛ سپاهی که مایه عزت و اقتدار کشور است و در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌ها حضور دارد.
صدیقی ابراز کرد: امروز بحمدالله مسئولان ما شجاعت آن را دارند که اعتراف کنند آمریکا قابل اعتماد نیست. دشمنان امروز می‌خواهند با پیش کشیدن مسائل موشکی و دفاعی و حضور در منطقه ما را خلع سلاح کرده و از ریشه نابود نمایند.
وی در ادامه به سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی بهاءالدینی در تعبیری درباره ایشان فرمودند که ایشان فرزند امام بلکه خود امام بود. حاج آقا مصطفی از ظرفیت‌های اسلام بود ولی خداوند متعال می‌خواست ظرفیت امام(ره) را امتحان کرده و آن را بالا ببرد و امام(ره) هم در این مصیبت بزرگ خم به ابرو نیاورد.
صدیقی در پایان به فجایع میانمار و یمن اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه و طلاب همت کردند و 180 میلیون تومان را برای کمک به مردم مسلمان میانمار جمع‌آوری کردند. در یمن نیز یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و یقین دارم خداوند انتقام این مردم را از آمریکا، سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و نهادهای حقوق بشری که سکوت کرده‌اند خواهد گرفت.
خطیب جمعه تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث پیشین در موضوع تفسیر سوره حمد به آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» اشاره کرد و گفت: همه آنچه که خداوند از واجبات، محرمات، اخلاقیات و ... در اختیار انسان قرار داده به صورت یک کپسول در سوره حمد بیان شده است.
وی با اشاره به «ایاک نعبد» افزود: عبادت در قرآن در سه مجرا به کار رفته است. اولین نوع، اطاعت است که خداوند از ما پیمان گرفته که شیطان را عبادت نکنیم و بندگی او را انجام دهیم. دومین مجرای عبادت، خشوع و تذلل است و سومین مجرا نیز تأله یا همان پرستش است. تمام انبیاء آمده بودند که بشر را به الوهیت و پرستش خدا و ستیز با طاغوت دعوت کنند.
صدیقی درباره این مسئله که چرا به جای «ایاک نعبد»، «ایاک اعبد» نمی‌گوییم، گفت: یکی از دلایل آن است که همه موجودات عالم لشکر خدا هستند و از طرفی عاشق پروردگار نیز می‌باشند و دائما در حال ذکر الهی‌اند. لذا وقتی نماز شب می‌خوانید فکر نکنید خیلی مهم هستید زیرا آن خاکی که بر آن سجده می‌کنید هم ذکر خدا می‌گوید و پرستش پروردگار را انجام می‌دهد.   
وی در پایان خطبه‌های اول به ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به مناسبت اول صفر و ورود کاروان اسرای کربلا به شام پرداخت.
captcha