آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش‌فروشان مشهد
کد خبر: 3654701
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش‌فروشان مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش‌فروشان مشهد با حضور اساتید و قاریان مشهدی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین محفل از سلسله جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد در سال جاری، شب گذشته،27 مهرماه، با حضور تعدادی از قاریان و اساتید قرآن برگزار شد.
جلسات ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد در شش ماه دوم هر سال و با محوریت قرائت تحقیق و بیان نکات و آموزه‌های تفسیری برگزار می‌شود و قاریان مشهدی هر ماه یک بار در این محفل قرآنی به تلاوت کلام وحی می‌پردازند.
حمید لاری، مسئول برگزاری جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: این حسینیه از سال‌های اولیه پس از انقلاب بازسازی شده و در همان زمان نیز برگزاری جلسات قرآن در این مکان رونق گرفته است.
آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد
برگزاری جلسات ماهانه قرآن در شش ماه دوم سال
وی ادامه داد: حسینیه قماش فروشان برنامه‌های فرهنگی متعددی در طول سال اجرا می‌کند به طوری که در شش ماه ابتدایی سال به علت پذیرش زائر از شهرهای مختلف کشور امکان تشکیل جلسات قرآن وجود ندارد.
آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد
لاری گفت: علاوه بر جلسات ماهانه این حسینیه، جلسات قرآنی ماه مبارک رمضان نیز با حضور قاریان برگزار می‌شود که در جلسات ماه رمضان علاوه بر جزء خوانی قرآن به قرائت تحقیق نیز نگاه ویژه‌ای می‌شود، البته در برخی از سال‌ها جلسات به صورت هفتگی برگزار می‌شد اما در حال حاضر جلسات ماهانه ادامه می‌یابد.
فعالیت اساتید قرآن در حسینیه قماش فروشان
وی با اشاره به سوابق قرآنی حسینیه قماش فروشان مشهد ابراز کرد: در ابتدای برگزاری جلسات مرحوم عباسعلی نازدار، اداره جلسات را برعهده داشت، در ادامه حمید هروی، مسئول فعالیت‌های قرآنی این حسینیه بود و پس از آن مهدی گل‌پرور به اداره جلسات پرداخت و از حدود چهارسال پیش هم من برنامه‌های قرآنی و کار جلسات را پیگیری می‌کنم.
آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد
بنا براین گزارش، در اولین جلسه ماهانه حسینیه قماش فروشان تعدادی از قاریان جوان و پیشکسوت مشهدی به قرائت قرآن پرداختند و پس از آن محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد به ارائه نکات تفسیری در رابطه با آیاتی از سوره نازعات پرداخت.
استاد اهل دل و تذکری در آموزش قرآن
علمی در سخنان خود اظهار کرد: روزی شخصی فرزند خود را نزد یک استاد قرآن برد، استادی که اهل دل و معرفت بود نه استاد قرآن به معنای مصطلح امروزی آن که رایج شده است، آن شخص پسرش را به این استاد اهل دل و قرآنی می‌سپارد و به او می‌گوید که به پسرم قرآن بیاموز.
وی ادامه داد: استاد قرآن قبول می‌کند و بعد از متذکر شدن موارد لازم برای آموزش، می‌گوید از فردا کار آموزش قرآن را شروع می‌کنیم، آن شخص که برای رشد و تکامل فرزند خود در مباحث قرآنی عجله داشته است به استاد قرآن خطاب می‌کند که ما وقت نداریم، اگر می‌شود کار را از همین امروز شروع کنید تا ما سریع‌تر از محضر شما مرخص شویم.
آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد
علمی بیان کرد: این استاد قرآن در جواب مرد عجول می‌گوید، قرآن چنین کتابی که تو فکرش را می‌کنی نیست، من پس از 30 سال در محضر قرآن بودن در یک عبارت قرآنی درمانده‌ام؛ شخص مراجعه کننده از استاد می‌پرسد کدام عبارت قرآن تو را درمانده کرده است؟ شیخ می‌گوید: «وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى، فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوَى، و اما كسى كه از ايستادن در برابر پروردگارش هراسيد و نفس خود را از هوس باز داشت، پس، جایگاهش بهشت خواهد بود».
استاد کامل قرآن و خوف از خداوند
آغاز جلسات قرآن ماهانه حسینیه قماش فروشان مشهد
وی در پایان ضمن اشاره به شخصیت یک استاد قرآن اهل معرفت گفت: کسی که از مقام پروردگار خودش خوف داشته باشد و نفس خویش را از شهوت باز دارد، جنت و بهشت جایگاه چنین کسی خواهد بود، این است آن استاد قرآنی که قرآن را فهمیده و درک کرده است.
captcha