تلاش دانشگاه‌های مالزی برای تقویت آموزش‌های قرآنی
کد خبر: 3651584
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی جدید صورت گرفت؛

تلاش دانشگاه‌های مالزی برای تقویت آموزش‌های قرآنی

گروه بین‌الملل: موسسات آموزش عالی به ویژه دانشکده‌های مطالعات قرآنی مالزی باید برنامه مطالعات قرآنی خود را اراتقا دهند تا بتوانند مرجعی برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی مسلمانان باشند.

انگلیسی/ ارتقا آموزش‌های قرآنی در دانشگاه‌های مالزیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Malaysian Digest؛ عبدالله محد زین، رئیس موسسه اعتدال مالزی در سمینار بین‌المللی «اعتدال قرآنی در مقابله با چالش‌های معاصر» با بیان این مطلب گفت: تقویت مطالعات قرآنی دانشگاه‌ها می‌تواند در راستای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات جهان امروز موثر باشد و به بازیابی مسیر درست زندگی و افزایش صلح و هماهنگی در زندگی کمک کند.

سمینار بین‌المللی «اعتدال قرآنی در مقابله با چالش‌های معاصر» توسط دانشگاه علوم اسلامی مالزی و با همکاری موسسه اعتدال مالزی امروز  در محل این دانشگاه آغاز شد.

عبدالله در این سمینار بین‌المللی که با حضور 500 شرکت‌کننده برگزار شد، افزود: دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه علوم اسلامی مالزی از طریق دانشکده مطالعات قرآن و سنت می‌تواند نقش مهمی در ارائه راه‌حل‌ها و هدایت به جهان امروز فراهم کند.

لازم به ذکر است، وزیر آموزش و پرورش مالزی نیز این هفته از اجرای برنامه قرآنی «اولوالالباب» در سطح مدارس این کشور خبر داد.

وی اعلام کرد به زودی یک برنامه آموزشی قرآنی با عنوان «اولوالالباب» در مدارس برگزار می‌شود که هدف آن تقویت همزمان دانش و علوم و آموزه‌های دینی در میان دانش‌آموزان است و ارائه آموزش‌های قرآنی برای معلمان و دانش‌آموزان را شامل می‌شود/.

 

 

captcha