کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3636383
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
به زودی؛

کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی به بهره‌برداری می‌رسد

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی با 100 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی امروز هشتم شهریورماه در نشست خبری با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی با 100 میلیارد ریال اعتبار تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد،گفت: این پروژه در حال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون 70میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و برای اتمام کامل نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار هستیم که این میزان اعتبار در سازمان برنامه و بودجه مصوب شده و هیچ مشکلی برای تخصیص آن وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر 12 هزار و 920 نفر دانشجو دارد، افزود: این میزان دانشجو نسبت به سال 92، 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 
صادقی از افزایش دو برابری دانشجویان دوره دکتری نسبت به سال 92 خبر داد و ادامه داد: دانشجویان دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه نیز نسبت به سال 92، 62 درصد افزایش یافته است. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 366 نفر عضو هیات علمی است، تصریح کرد: میزان تولید مقالات ISI دانشگاه نیز در سالجاری به 346 مورد رسیده است که نسبت به سال 92، شاهد افزایش دو برابری هستیم. 
وی گفت: طی چهار سال گذشته مجتمع خدماتی و رفاهی، خوابگاه دانشجویی نمین، ساختمان سبلان و شیخ صفی در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شده است. 
یوسف عباس‌پور مدیر امور پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی در سال‌های اخیر کیفی‌سازی مطلوب شده است، گفت: همچنین تعداد دانش‌ فنی صنعتی شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر نیز 10 مورد بوده است. 
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم شرکت‌های مستقر را به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل کنیم، افزود: از اعضای هیات علمی دانشگاه که دارای بنیه قوی هستند، دعوت شده تا اساتید دانشگاه خود بنیان‌گذار و موسس این شرکت‌ها باشند. 
عباس‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 10 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی مستقر هستند، گفت: در این شرکت‌ها 42 اشتغال تمام وقت ایجاد شده و 10 میلیارد ریال نیز حمایت مالی صورت گرفته است. 
وی با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی دارای خروجی‌های بسیار خوبی است، تاکید کرد: در مقایسه سال‌های 92 و 96 این امر بسیار مشهود است.
captcha