ثبت 30 وقف جدید با موضوعات علمی و فناوری
کد خبر: 3608942
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

ثبت 30 وقف جدید با موضوعات علمی و فناوری

گروه جامعه: دبیر کمیته یاوران وقف علم و فناوری با اشاره به جمع‌آوری مبلغ 273 میلیون ریال جهت ایجاد نخستین وقف علم و فناوری‌، اظهار کرد: با همکاری معاونت فرهنگی اوقاف خراسان رضوی 30 وقف جدید به سمت موضوعات علمی و فناوری هدایت‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین جلسه کمیته یاوران وقف علم و فناوری با حضور اعضا در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

در این جلسه قربانی، مشاور استاندار خراسان رضوی، ‌کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی، ‌علم‌الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ‌فتاحی، پزشک متخصص،جراح و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، ‌بنا‌نژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، ‌جعفر زارع، رئیس دفتر همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده منطقه شمال شرق کشور، ‌امینی، معاون پارک علم و فناوری و حجت‌الاسلام مهذب، رئیس مرکز رشد فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری حضور داشتند.

در ابتدای جلسه جعفر زارع، رئیس دفتر همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده منطقه شمال شرق کشور و دبیر کمیته یاوران وقف علم و فناوری به ارائه گزارش عملکرد و فعالیت‌های انجام‌شده طی پنج سال اخیر این دبیرخانه پرداخت و گفت: ایده وقف علم و فناوری و شروع به کار فعالیت‌های حول محور این موضوع از شهرستان سبزوار و با همکاری اوقاف این شهرستان آغاز شد.

دبیر کمیته یاوران وقف علم و فناوری با اشاره به اینکه اولین همایش استانی وقف علم و فناوری در سال 93 در شهرستان سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد کمیته وقف علم و فناوری، تهیه کتاب وقف علم و فناوری و ساخت کلیپ وقف علم و فناوری و ایجاد نخستین وقف جمعی علم و فناوری از دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه و ترویج وقف علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه با همکاری و پیگیری اداره کل اوقاف خراسان رضوی از سال 94، یک روز در دهه وقف به نام وقف علم و فناوری نام‌گذاری شد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته با همکاری این اداره کل، نخستین همایش ملی وقف علم و فناوری در مشهد برگزار شد.

زارع با اشاره به جمع‌آوری مبلغ 273 میلیون ریال جهت ایجاد نخستین وقف علم و فناوری در استان، اظهار کرد: با همکاری معاونت فرهنگی اوقاف خراسان رضوی، جهت‌دهی 30 وقف جدید با موضوع وقف علم و فناوری انجام شد.

دبیر کمیته یاوران وقف علم و فناوری ترویج و فرهنگ‌سازی، نهادسازی، محتوا سازی، نهادسازی و بهره‌برداری را از مراحل انجام کارها و فعالیت‌های در کمیته یاوران وقف علم و فناوری عنوان و بیان کرد: باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در راستای توسعه این امر مهم استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در اداره کل اوقاف استان با توجه به درخواست اقشار مختلف مردم، کمیته‌های یاوران وقف مرتبط ایجادشده و به فعالیت مشغول است.

احمدزاده تصریح کرد: باید فضیلت علم و علم‌آموزی برای مردم بیان شود تا خیرین ترغیب به وقف در این حوزه شوند؛ معمولا موقوفات بزرگ توسط علما و اصحاب علم وقف‌شده است. مخاطب اصلی وقف علم و فناوری جامعه علمی و دانشگاهی است و باید ترویج وقف علم و فناوری در این قشر از جامعه انجام شود.

captcha