فضا برای گام برداشتن در راستای حمایت از تولید داخلی فراهم است
کد خبر: 3592305
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
خدابخش تاکید کرد:

فضا برای گام برداشتن در راستای حمایت از تولید داخلی فراهم است

گروه اجتماعی: استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه در حال حاضر فضا برای گام برداشتن در راستای حمایت از تولید داخلی فراهم است، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها در مقوله‌هایی که ظرفیت آن در استان وجود دارد و حتی در برخی مقوله‌ها فراتر از ظرفیت استان، پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، روز گذشته دوم اردیبهشت ماه در سومین نشست گفتگوی اجتماعی استان با حضور اساتید دانشگاه‌های استان با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، گفت: اساتید دانشگاه‌ها در راستای تولید و اشتغال در استان اردبیل نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه تنها گروهی هستند که طبق قانون اساسی می‌توانند اقدام به تاسیس شرکت نمایند، افزود: در همین راستا دولت نیز وظیفه تامین و فراهم کردن زیرساخت‌ها را بر عهده دارد.
خدابخش با اشاره به نقش کلیدی رشته مدیریت در عصر حاضر، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این رشته، کلینیکی در دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌های استان ایجاد شود، تا مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود.
استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه در حال حاضر فضا برای گام برداشتن در راستای حمایت از تولید داخلی فراهم است، افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها در مقوله‌هایی که ظرفیت آن در استان وجود دارد و حتی در برخی مقوله‌ها فراتر از ظرفیت استان، پیشگام باشند.
خدابخش با بیان اینکه از مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان انتظار فوق‌العاده‌ای داریم، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی و همچنین ایجاد درس کارآفرینی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز یک کار بسیار ارزشمند است و در همین راستا پیشنهاد می‌شود مراکز مشاوره کارآفرینی در سایر دانشگاه‌های استان نیز راه‌اندازی شود.
وی همچنین با اشاره به مهارتی و کاربردی بودن رشته‌‎ های دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاکید کرد: مهندسی که از مراکز علمی کاربردی فارغ‌التحصیل می‌شود، باید نیروی عملیاتی باشد.
شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز با بیان اینکه محوریت برگزاری این نشست‌ها بر مبنای شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال است، افزود: در این نشست پیشنهادات، دیدگاه‌ها و نظرات اساتید و استاندار و چگونگی ایفای نقش آنها پیرامون شعار سال بحث و بررسی می‌شود.
گفتنی است در ادامه اساتید دانشگاه‌های مختلف استان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون توسعه استان بر محور اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال پرداختند.
captcha