جایگاه بانوان در دانشگاه‌های اردبیل ارتقا یابد
کد خبر: 3553504
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
صادقی:

جایگاه بانوان در دانشگاه‌های اردبیل ارتقا یابد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بایستی با برنامه‌ریزی‌های اساسی جایگاه بانوان در دانشگاه‌های استان اردبیل ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی روز گذشته 22آذرماه در مراسم دومین سالگرد تاسیس دفتر رسیدگی به امور بانوان که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: دفاع از حقوق بانوان باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد و نیاز است که ما تمامی سعی و تلاش خود را با محوریت ارتقای جایگاه بانوان در دانشگاههای سطح استان اردبیل انجام دهیم تا بتوانیم جایگاه واقعی بانوان را در جامعه به همگان نشان دهیم.
وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر اینکه از ارزشهای اسلامی دفاع می‌کند، از حقوق آزادی نیز دفاع می‌کند و تاکنون تمامی تلاش خود را برای نشان دادن ارزش و جایگاه واقعی زن انجام داده تا بتواند از حق یک زن در جامعه به عنوان یک عضو مستقل و آزاد دفاع کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم بیان کرد: در اسلام به ارج نهادن به جایگاه واقعی یک زن تاکید شده و در همین زمینه نیاز است که به ارزش و  جایگاه واقعی بانوان ارزش گذاشت و برای تحقق این امر نیاز است که از فرمایشات پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم و از زندگی ایشان در زندگی خود به عنوان الگوی کاملی استفاده کنیم.
حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر افزود: مدبر خوشی و عشق غربی ضد ارزشهای اسلامی است و عشقی که در اسلام عنوان شده است، عشق و محبت واقعی است و ما نباید در بحث عشق مبانی دینی را از دست بدهیم، بلکه اگر بخواهیم عشق غربی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، چرا که در این صورت در عشق واقعی خود باز می مانیم.
 وی بیان کرد: عشق واقعی را می‌توان از سیره معصومان و امامان(ع) آموخت و نمونه‌ای از مصادیق در این‌باره روشن است که می‌توان به این موضوع اشاره کرد که همیشه پیامبر اکرم(ص) هیچ یک از فرزندانشان را با اسم صدا نمی‌کردند، بلکه در خطاب کردن آنها از القاب نیکو استفاده می‌کردند.
captcha