دانشجوی علوم قرآنی به جای مدرک‌گرایی دنبال اثرگذاری باشد
کد خبر: 3551798
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

دانشجوی علوم قرآنی به جای مدرک‌گرایی دنبال اثرگذاری باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خمین با اشاره به وفور پایان‌نامه‌های بی‌اثر در جامعه گفت: دانشجوی علوم قرآنی به جای مدرک‌گرایی باید خود را وقف علم کند و تحقیقات مؤثر در قرآن و دفاع از آرمان‌های انقلاب داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مرکزی، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شامگاه دوشنبه 16 آذرماه در همایش «وقف، علم و فن آوری» در جمع دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خمین گفت: نماز و حج  تمام دین نیست و بر اساس روایات تمام دینداری حب ولایت است.
وی با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن باید استکبارستیز باشند افزود: همه مسلمانان جهان چشم امید به ایران دارند و در بین کشورهای استکبارستیزآنهایی که رهبر داشتند موفق شدند.
 وی با بیان اینکه جایزه صلح جهانی به علت اینکه وابسته به اسلام نیست گاهی به فاسدترین افراد جهان داده می‌شود، ادامه داد: موقوفات در همه ادیان وجود دارد اما مانند اسلام هدفمند نیستند و تنها دین اسلام به موقوفات معنا بخشیده است. حضرت علی(ع) خود را وقف کرد، بخشیدن انگشتر در هنگام نماز نیز وقف است زیرا از خصوصیات رهبر جامعه اسلامی توجه به دردهای جامعه است.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری در جامعه وحدت ایجاد کرده گفت: بعضی افراد خوابند و  تذکرات رهبری را نمی‌شنوند، نباید استکبارستیزی فقط به شعار مرگ بر آمریکا محدود شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تحقیقات و پژوهش‌های علمی را وقف و اثر ماندگار دانست و افزود: در بحث دانشجویی نیازمند تحول بزرگی هستیم و دانشجو باید خود را وقف دین کند. خروجی تحصیلات عالیه و پایان نامه‌ها چیست؟ وقتی تاثیری در حل مشکلات جامعه ندارد، پایان نامه به جای  طولانی بودن باید اثرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته برای گرفتن اورانیوم غنی شده به منظور ساخت دارو باید راه سختی را طی می‌کردیم ادامه داد: زمانی که خود ما به این فن آوری دست یافتیم آمریکا با برجام به اصطلاح به ما امان داد تا به تدریج این دانش را از دانشمندان بومی کشور بگیرد.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: دانشجوی علوم قرآنی  به جای مدرک‌گرایی باید خود را وقف علم کند و تحقیقات مؤثر در قرآن و دفاع از آرمان‌های انقلاب داشته باشد. انتخاب دانشکده علوم قرآنی در بین رشته‌های مختلف و پول ساز، نشانه دلسوزی برای  قرآن است، حافظ و کاتب قرآن در کشور زیاد است اما تعداد کسانی که بتوانند معارف قرآن را درک کنند و بیاموزند کم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: دانشجو باید خلاق، مطالبه گر و منتقد باشد زیرا نقد دانشجویی و حوزوی در جامعه کارساز است و اگر دانشکده علوم قرآنی خمین از اوقاف مطالبه دارد باید دید این دانشکده برای احیاء موقوفات چه کرده یا چه کار قرآنی بزرگی انجام داده است.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی تعداد موقوفات استان مرکزی را پنج هزار و ۳۷۰ موقوفه اعلام و بیان کرد: از این تعداد 1500 مورد منفعتی و بقیه انتفاعی  است که بخشی از موقوفات منفعتی غیرمتصرفی و بخشی مشارکتی است.
captcha