افتتاح 4 اتاق عمل تک نفره زایمان طبیعی در خمین
کد خبر: 3544513
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

افتتاح 4 اتاق عمل تک نفره زایمان طبیعی در خمین

گروه اجتماعی: 4 اتاق عمل تک نفره زایمان طبیعی در شهرستان خمین همزمان با 714 واحد اتاق تک نفره زایمان در کشور با حضور رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین در راستای ترغیب به زایمان طبیعی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جواد جواهری رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین سه‌شنبه 18 آبان‌ماه در افتتاح 4 اتاق عمل تک نفره زایمان طبیعی در این شهرستان همزمان با 714 واحد اتاق تک نفره زایمان در کشور در جمع خبرنگاران خمین گفت:  ترغیب به زایمان طبیعی یکی از گام‌های مهم در برنامه تحول نظام سلامت است که در ارتقاء سلامت مادر و کودک نقش کلیدی دارد.
وی افزود: در مدت 100 روز از آغاز به کار دانشکده علوم پزشکی خمین  670 نیروی انسانی در بخش‌های مختلف اداری، بیمارستان و دانشکده جذب شدند.
جواهری با اشاره به تفکیک خزانه درآمدی دانشکده علوم پزشکی خمین از دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مهیاسازی زیرساخت دولت الکترونیک در این دانشکده و خرید نرم افزارهای اتوماسیون مالی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: 20 نوع نرم افزار با اعتبار چهار میلیارد ریال خریداری شده وتکمیل زیرساخت نرم افزاری 9 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: گرفتن تجهیزات و لوازم پزشکی مانند لاپراسکوبی، رادیولوژی دیجیتال و دستگاه‌های ان آی سی یو پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که یک میلیارد را دانشکده و چهار میلیارد باقی مانده را وزرات بهداشت و درمان پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه دستگاه لاپروسکوبی خونریزی و درد کمتر و بهبودی سریعتر را برای بیماران به همراه دارد ادامه داد:2 میلیون و 500 هزار ریال قیمت این دستگاه است و فقط در مراکز درمانی خصوصی استفاده می‌شود اما بیمارستان دولتی خمین نیز مجهز به این دستگاه شد.
وی گفت: جذب 10 متخصص در رشته‌های داخلی، اطفال، طب سنتی، آسیب شناشی، روانپزشکی، عفونی، بیهوشی، توانبخشی، زنان و پاتالوژی از دیگر اقدامات این دانشکده بود که توانستیم 95 درصد از متخصصان مورد نیاز را جذب کنیم.
جواهری با بیان اینکه در بخش جراحی بیمارستان خمین بیش از 90 درصد از تخت‌ها اشغال شده است افزود: توسعه بخش اطفال و ساخت بخش ویژه اطفال ان آی سی یو از دیگر اقدامات این دانشکده است، تامین نیرو و تجهیزات برای ساختمان فیزیکی اورژانس دربند از بخش کمره در دستور کار دانشکده قرار دارد که 500 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز این مکان مورد نیاز است.
وی گفت: طبق قرارداد سه جانبه بین وزارتخانه، دانشکده و استانداری، 11 طرح بهداشتی شهرستان خمین شامل خانه بهداشت مرکزسلامت روستای چهارچشمه، 3 محل زیست پزشک مرکز سلامت شهری و 4 پایگاه سلامت در خمین افتتاح شد.
جواهری  جذب 30 نیرو شمال دندانپزشک بهداشت خانواده تغذیه و ماما در مرکز بهداشت در قالب طرح سلامت شهری را از دیگر اقدامات دانشکده عنوان کرد.
وی گفت: دانشکده علوم پزشکی افزایش 20 درصد سهمیه پذیرش داشته و با پذیرش 110 دانشجو در سال 95 در این دانشکده هم اکنون 350 دانشجو مشغول به تحصیل هستند .
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد : کلینیک ویژه تخصصی خمین به عنوان اولین کلینیک تخصصی ویژه در استان و هشتمین در کشور در زیربنای 70 متری 99 درصد پیشرفت دارد با اعتبار 10 میلیارد و 300 میلیون ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود، 143 پرستار در خمین به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند و بر اساس استاندارد باید نسبت پرستار به تخت فعال 4/1 است که باید دو و نیم باشد و 60 پرستار برای کیفی‌سازی کم داریم.
این مقام مسئول با اشاره به کسب مقام سوم در مسابقات قرآن اوقاف توسط یکی از پرسنل دانشکده خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی دانشکده باید طرح‌های قرآنی تهیه و ارائه دهد تا پس از بررسی در شورای اجتماعی دانشکده نسبت به اجرایی شدن آنها تصمیم گرفته شود.
captcha