قانون عفاف و حجاب باید به‌طور کامل در جامعه اجرایی شود
کد خبر: 3515133
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
خطیب جمعه خلیل‌آباد:

قانون عفاف و حجاب باید به‌طور کامل در جامعه اجرایی شود

گروه سیاسی: خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه انسان عفیف یک فرشته زمینی است و حجاب نماد تقوا و ارزش‌های اسلامی است، ابراز کرد: قانون عفاف و حجاب باید به‌طور کامل در جامعه اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌ جمعه خلیل‌آباد، ظهر امروز، 25 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان به دستور حضرت امام(ره) افزود: در ۲۶ تیرماه ۵۹ به فرمان امام و با انتخاب فقهی این نهاد اسلامی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان، شورایی قانونی است که امانت‌دار مردم است، تصریح کرد: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی، نظارت بر کلیه انتخابات کشور، تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت نمایندگان و… را بر عهده دارد.
ناهیدی با اعلام اینکه تأیید یا عدم تأیید صلاحیت نمایندگان به وسیله این نهاد انقلابی یک ضرورت اصلی، شرعی و انکارناپذیر است، اظهار کرد: در اکثر کشورها نیز به روش‌های مختلف تأیید یا عدم تأیید صلاحیت نمایندگان انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه با گذشت ۳۶ سال از تشکیل شورای نگهبان با توجه به تجربیاتی که به دست آورده است و اتهاماتی که از سوی دشمنان نظام وجود داشته، همیشه وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و بی‌طرفی خود را حفظ کرده است، افزود: امیدواریم که برخی افراد از اتهام زنی و تخریب شورای نگهبان دست بردارند و از اعضای شورای نگهبان جز اجرای قانون و امانت‌داری، توقع دیگری نداشته باشند.
امام‌جمعه خلیل‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه نام‌گذاری ۲۱ تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب، اشاره کرد و گفت: در تیرماه ۱۳۱۴ شمسی، مردم مشهد در دفاع از حجاب قیام کردند و افراد زیادی در این قیام به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه بعد از برکنار شدن رضاخان از حکومت، ۲۱ تیرماه به عنوان روز ملی حجاب و عفاف معرفی شد، تصریح کرد: پیام شهدا و علمایی که در راه حفظ حجاب جان خود را فدا کردند، این بود که در این راه باید تا آخرین توان در برابر نفوذ بیگانه بایستند.
ناهیدی با بیان اینکه انسان عفیف یک فرشته زمینی است و حجاب نماد تقوا و ارزش‌های اسلامی است، ابراز کرد: قانون عفاف و حجاب باید به‌طور کامل در جامعه اجرایی شود.
وی، حجاب را مانعی برای حضور بانوان در عرصه اجتماع ندانست و اظهار کرد: بانوان مؤمن و متدین و با حجاب زینبی تجمع مدافعان حریم خانواده را تشکیل خواهند داد و این را می‌گویند که حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

captcha