برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 3505023
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در دانشگاه محقق اردبیلی

گروه فعالیت‌های قرآنی: كرسي تلاوت و تدبر قرآن كريم به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد اردبیل همزمان با ايام روز جهاني محيط زيست، روز گذشته 18خردادماه در مسجد دانشگاه محقق اردبيلي و با حضور تني چند از اساتيد دانشگاه، كاركنان و دانشجويان دانشگاهي با موضوع «حقوق محيط زيست در اسلام» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در مراسم كرسي تلاوت و تدبر قرآن كريم حجت‌الاسلام و المسلمين پورحسين‌فر، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن اشاره به نظم شگفت‌انگيز حاكم بر جهان طبيعت و نظام دنيوي كه گواه قدرت و عظمت پروردگار عالم مي‌باشد، افزود: در روايتي از پيامبر اكرم(ص) از زمين به‌عنوان مادر انسان‌ها ياد شده است كه بايد آن‌را حفظ كرد.

پورحسين‌فر گفت: انسان‌ها هميشه تعلق خاطر قابل توجهي به كره خاكي داشته و اين تعلق گسستني نيست. 

وي ادامه داد: از دلايل مهمي كه در روايات نكوهش از اسراف شده، حفظ بهينه اين كره خاكي است تا نسل‌هاي بعدي ما نيز بتوانند از مواهب اين نعمت بزرگ خدادادي يعني زمين استفاده كنند، چرا كه زمين در حال فرسايش است و فرسايش زمين نيز پديده‌اي قابل جلوگيري نيست اما با عمل به دستورات اسلام از جمله عدم اسراف و استفاده درست از مواهب الهی و دنيوي مي‌توانيم سرعت اين فرسايش را به‌تعويق بيندازيم. 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بشر امروز بيش از حد به‌خصوص از منابع تجديد ناپذير استفاده مي‌نمايد، بطور مثال كشور آمريكا 40 درصد از فولاد جهان را مورد استفاده قرار مي‌دهد كه آمار خطرناكي به‌شمار مي‌رود، چرا كه ما موظف هستيم اين كره خاكي را كه همانند مادر ما انسان‌هاست، بصورت سالم به نسل‌هاي بعدي تحويل دهيم.

 پورحسين‌فر  با اشاره به زندگي ماشيني حاكم بر زندگي بشر كنوني افزود: استفاده از ابزارهاي مناسب جهت راحتي و آسايش زندگي بلامانع است اما اگر اين رويه با سرعت كنوني ادامه يابد و بشر غرق در استفاده از ابزارها بشري جهت رفاه خود شود روزي فراخواهد رسيد كه به قول يكي از فلاسفه بشر براي ديدن آسمان نيز دلتنگ خواهد شد و اين شايد صحبتي عجيب باشد اما در آينده شدني است.

وی همچنين با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان گفت: اميدوارم بتوانيم به نحو احسن از بركات اين ماه بزرگ كه ماه ميهماني خداوند است، بهره‌مند شويم.

captcha