جامعه اسلامی در حوزه عقیدتی سینمای پویا داشته باشد
کد خبر: 3500707
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام پورحسین‌فر:

جامعه اسلامی در حوزه عقیدتی سینمای پویا داشته باشد

گروه هنر: مشاور فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه امروزه نود درصد فیلم‌های هالیوود با موضوعات آخرالزمان، منجی و قضا وقدر است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید در حوزه عقیدتی سینمای پویایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پورحسین‌فر مشاور فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز چهارم خرداد ماه در مراسم اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه روح‌الله با تاکید بر تولید آثار فاخر از دانشمندان و متفکرین تاریخ، تصریح کرد: متاسفانه جای فیلم‌هایی با محوریت شخصیت های عالی تاریخ از جمله ملاصدرا، ابن سینا، فارابی و... در سینمای ایران خالی است. بنابراین ضروری است که زندگی بزرگانی که در صفحات تاریخ مانده‌اند، را به صحنه نمایش وارد کرد.
وی با بیان اینکه «اگرچه هنرمندان باید مورد حمایت نهادهای دولتی قراربگیرند»، تصریح کرد: هیچ حمایتی بی توقع نیست که این توقع به‌قدرت و استقلال هنرمند ضربه می‌زند.
وی با اعلام اینکه فقدان حمایت، سبب تولید اثر هنری آزاد و منطبق بر نظر شخصی خود هنرمند می‌شود، یادآور شد: همیشه هنرمندانی موفق شده‌اند که از کمترین حمایت‌ها بهره‌مند بودند. 
مشاور فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: هنرمندانی که از حمایت‌های دولتی محروم هستند، در سایه تراوش اندیشه و تولید اثر هنری مستقل توانسته‌اند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی موفق ظهور کنند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورحسین فر، فقدان و ضعف محتوا را مشکل اصلی سینمای ایران دانست و با بیان اینکه هنوز هویتی به نام سینمای ایران شکل نگرفته‌ است، افزود: هنرمندان باید با تولید آثار غنی از محتوا تلاش کنند تا سینمای ایران به هویت خود دست یابد. 
وی با انتقاد از اینکه صحنه تیأتر و فیلم کوتاه گرفتار کلیشه‌های زننده اخلاقی شده است، گفت: متاسفانه آن لطافت هنری که بایستی در هنر نهفته باشد و مخاطب را درگیر خود کند، در سینمای ما دیده نمی‌شود، درحالی که فیلم کوتاه از اساس باید به سمت اخلاق حرکت کند.
پورحسین‌فر با بیان اینکه امروزه نود درصد فیلم‌های هالیوود با موضوعات آخرالزمان، منجی و قضا وقدر است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید در حوزه عقیدتی سینمای پویایی داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه «ما مفتخریم که جوان‌های اردبیلی آثار ارزشمندی در جشنواره روح الله ارائه کردند»، گفت: چهره‌های فیلم‌ساز اردبیلی شایسته دست‌یابی به مقام‌های بالا هستند که امیدوارم حق سینمای شهرمان به خوبی ادا شود. 
شایان ذکر در این مراسم از سعید دانشور و سیدامین موسوی، دو فیلم‌ساز اردبیلی که آثارشان به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه روح الله راه یافته‌است، تجلیل شد و در ادامه تعدادی از فیلم های جشنواره اکران شد. 
جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه روح‌الله در 13استان کشور برگزار شده و از بین 1200 اثر، پنجاه فیلم کوتاه به جشنواره راه یافته‌ است.
captcha