جوانان دانشجو به‌دنبال رشته مورد علاقه خود بروند
کد خبر: 3489289
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
صادقی:

جوانان دانشجو به‌دنبال رشته مورد علاقه خود بروند

گروه اندیشه: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه پژوهش درعلوم انسانی امری بسیار سخت بوده و تحقیقات در این حوزه گسترده است، افزود: یک جوان باید به دنبال رشته مورد علاقه خود برود؛ در غیر اینصورت جامعه دچار بیماری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، روز گذشته 28 فروردین‌ماه در نشست با اعضای هیئت‌علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جایگاه علوم انسانی، گفت: اگر سایر علوم آجر، وسیله و جسم باشند، علوم انسانی ملات، هدف و روح است.
وی با بیان اینکه پژوهش در علوم انسانی امری بسیار سخت بوده و تحقیقات در این حوزه گسترده است، افزود: یک جوان باید به دنبال رشته مورد علاقه خود برود؛ در غیر اینصورت جامعه دچار بیماری می‌شود.
صادقی با بیان اینکه گام‌های بسیار خوبی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی برداشته شده است، تصریح کرد: استفاده از افراد متخصص و متعهد در این دانشکده مشهود است و انتظار می‌رود این رویه در سطح دانشگاه ادامه‌دار باشد.
حبیب ابراهیم‌پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی این دانشکده، گفت: این دانشکده دارای 12 رشته در مقطع کارشناسی، 20 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و 5 رشته در مقطع دکتری می‌باشد که در 12 گروه آموزشی فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 69 عضو هیئت‌علمی در این دانشکده فعالیت می‌کنند، افزود: تاکنون 40 کارگاه آموزشی، 5 کارگاه آموزشی بین سازمانی، 15 کارگاه آموزشی در سطح دانشگاه و 20 کارگاه آموزشی در سطح دانشکده برگزار شده است.
ابراهیم پور با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه استانی نقاشی توسط دانشجویان این دانشکده، تصریح کرد: قفسه فرهنگ مهربانی نیز با اهدای 300 جلد کتاب توسط اعضای هیات‌علمی دانشگاه در این دانشکده ایجاد شده است.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه، برگزاری نشست سالانه انجمن اقتصاد ایران، الکترونیکی‌سازی پرداخت حق‌الزحمه پایان‌نامه‌ها، ساماندهی کتابخانه و برگزاری نمایشگاه عکس شاعران معاصر را از جمله برنامه‌های آتی این دانشکده عنوان کرد.
وی همچنین توسعه رشته‌ها و جذب هیات‌علمی و تجهیزات کارگاه‌های جغرافیا و باستان‌شناسی را نیز از جمله انتظارات این دانشکده عنوان کرد.
ابراهیم‌پور با بیان اینکه اعضای هیئت‌علمی می‌توانند ایده‌های خود را در خصوص شعار سال ارائه کنند، افزود: از ایده‌‎های برتر طی جشنواره‌ای تجلیل خواهد شد.
captcha