آغاز ثبت نام مراسم اعتكاف ماه رجب در مسجد دانشگاه محقق اردبيلي
کد خبر: 3487796
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

آغاز ثبت نام مراسم اعتكاف ماه رجب در مسجد دانشگاه محقق اردبيلي

گروه اجتماعی: معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي از آغاز ثبت نام در مراسم اعتكاف ماه رجب در مسجد دانشگاه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم پورحسين‌فر، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از اردبيل، با اشاره به برگزاري مراسم اعتكاف در دانشگاه محقق اردبيلي، گفت: ثبت نام از معتكفين جهت شركت در مراسم اعتكاف دانشگاه محقق اردبيلي از شنبه بيست و يكم فروردين آغاز شده و تا پايان ساعت اداري روز چهارشنبه بيست و پنجم فروردين ادامه دارد.
وي از تشكيل ستاد برگزاري مراسم اعتكاف دانشجويي در دانشگاه محقق اردبيلي خبر داد و تصريح كرد: مراسم معنوي اعتكاف همانند ساير دانشگاه‌ها، چهارشنبه يكم ارديبهشت بعد از نماز مغرب و عشا، همزمان با شب ولادت حضرت علي(ع) آغاز شده و به مدت سه روز برگزار مي شود.
استاد حوزه و دانشگاه به تأثيرگذاري سنت اعتكاف در دانشجويان اشاره كرد و گفت: حضور دانشجويان در مراسم اعتكاف علاوه بر ايجاد نشاط معنوي در محيط دانشگاه، در افزايش اميد و انگيزه دانشجويان نسبت به تحصيل و آموزش مؤثر است. 
حجت الاسلام والمسلمين پورحسين‌فر همچنين به اهميت رشد معنوي دانشجويان و تداوم فضاي معنوي در سطح دانشگاه اشاره كرد و افزود: وجود معنويت در زندگي موجب رشد و تعالي فرد و پويايي جامعه مي شود.
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه محقق اردبيلي برگزاري جشن وي‍ژه ولادت حضرت علي(ع)، ايراد سخنراني، مداحي، قرائت و ترتيل خواني قرآن كريم را از برنامه‌هاي پيش بيني شده در طول ايام اعتكاف عنوان كرد و يادآور شد: اين مراسم معنوي با برگزاري ويژه برنامه سوگواري وفات حضرت زينب(س) به پايان مي رسد.
captcha