مرحله دانشگاهی مسابقات قرآنی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
کد خبر: 3476801
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

مرحله دانشگاهی مسابقات قرآنی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله دانشگاهی سی ویکمین دوره مسابقات قرآنی سراسر کشور در رشته شفاهی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

فرشاد کیوان بهجو، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این مرحله، گفت: بیش از 450 نفر در هفت بخش این مرحله شرکت کرده بودند.
وی با بیان اینکه زیرمجموعه های این مسابقات در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، افزود: در سال‌های گذشته زیرمجموعه این مسابقات در پنج بخش بود که در سال‌جاری به هفت بخش افزایش یافته است.
بهجو اضافه کرد: مرحله کتبی این مسابقات نیز در تاریخ 10 اسفند ماه برگزار خواهد شد.
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطرنشان کرد: مرحله منطقه ای مسابقات نیز اردیبهشت ماه در دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به سیر تکاملی دانشگاه‌ها در دنیا، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌ها بعد از طی مراحل مختلفی به دانشگاه‌های فرهنگ‌ساز تبدیل شده‌اند.
بهجو با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی به دانشگاه اعتبار می‌بخشد، اظهارامیدواری کرد: استقبال از فعالیت‌های قرآنی هر روز بیشتر از روزهای قبل باشد.
یادآور می‌شود در بخش ترتیل خواهران، راضیه طالبی، رقیه صد ساله، بهناز شعبانی‌زاده، الناز نجفی‌اصل و زیبا شهبازی به ترتیب مقام اول تا پنجم را کسب کردند.
در بخش قرائت خواهران اسما الله‌وردیان به عنوان نفر اول انتخاب شد و هئت داوران فردی را به عنوان نفر دوم انتخاب نکرد و شهینا نوروزی در جایگاه سوم قرار گرفت.
در بخش ترتیل برادران جبرائیل زارع نفر اول شد و احد حاجی‌زاده، رضا فقیهی‌نیا، محمد محمدخانی و وحید جباری به ترتیب مقام دوم تا پنجم را کسب کردند.
در بخش قرائت برادران، ناصر پورعباسی، اکبر آبروش، مجید قویدل و سجاد حیدروند به ترتیب مقام اول تا چهارم را ازآن خود کردند.
در بخش اذان نیز رضا عقلمند، احسان جمالی و بهزاد زارع حائز رتبه اول تا سوم شدند.
captcha