خانه گفتگوی علم و دين در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می‌شود
کد خبر: 3459830
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
حجت‌الاسلام مدبر خبر داد:

خانه گفتگوی علم و دين در دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می‌شود

گروه اندیشه: سرپرست دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از ایجاد خانه گفتگوی علم و دين در دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام سیف الله مدبر، سرپرست دفتر نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، روز گذشته 16 آذرماه در مراسم تجلیل از دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه محقق اردبیلی با بيان اينکه اقتدار، آزادی و پيشرفت کشور به طرف دانشجويان چشم دوخته است، گفت: ملاقات‌های مقام معظم رهبری با آحاد مختلف نشان می‌دهد طولانی‌ترين جلسات معظم‌له صرف ديدار با دانشجويان می‌شود.
وی از ايجاد خانه گفتگوی علم و دين در آينده نزديک در دانشگاه محقق اردبيلی خبر داد و افزود: پيشرفت جامعه نيز بواسطه علم است.
گودرز صادقی رئيس دانشگاه محقق اردبيلی نیز ضمن تبريک و گراميداشت روز دانشجو، گفت: روز دانشجو يادآور رشادت‌ها و سلحشوری‌های دانشجويان است و 62 سال گذشته در چنين روزی تعدادی از دانشجويان نخبه به شهادت رسيده اند.
وی اضافه کرد: در دهه‌های 50 و 60 چنان زمينه ورود به دانشگاه سخت بود که بايد جوانان متقاضی نخبه و استعداد درخشان بودند؛ چراکه حداکثر 10 درصد جوانان متقاضی وارد دانشگاه می‌شدند.
صادقی با بيان اينکه ارتباط بين جوانان و توده مردم از طريق دانشگاه برقرار شده است، افزود: دانشجويان در پيروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس نقش کليدی و ارزنده‌ای داشتند.
رئيس دانشگاه محقق اردبيلی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران در زمينه پوشش آموزش عالی در سطح دنيا رتبه اول را دارد، تصريح کرد: اين رتبه به اين دليل است که 100 درصد متقاضيان ورود به دانشگاه می‌توانند وارد دانشگاه شوند.
وی با بيان اينکه دانشگاه محقق اردبيلی علی‌رغم همه مشکلات رفاهی و خوابگاهی و ... خوشبختانه در سطح دانشگاه‌های کشور دارای وضعيت مطلوبی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبيلی رتبه 23 را از 56 دانشگاه جامع وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوری کسب کرده است. 
صادقی خطر تک بعدی بار آمدن را تهديدی برای دانشجويان نخبه و استعداد درخشان دانست و گفت: فعاليت‌های فرهنگی، تشکل‌های سياسی، انجمن‌های علمی، کرسی‌های آزاد انديشی، شورای صنفی و نظاير آنها حق دانشجويان است و بايد به نحو مطلوب از آنها استفاده کنند.
رئيس دانشگاه محقق اردبيلی با بيان اينکه مقام معظم رهبری و دولت تدبير و اميد طرفدار جدی فعاليت‌های فرهنگی دانشجويان هستند، تاکيد کرد: دانشجويان استعدادهای درخشان با فعاليت در اين زمينه‌ها کيفيت اين نهادها را نيز افزايش دهند.
وی دانشجويان را روشنفکران دين دار و علمای مسئول جامعه در آينده خطاب کرد و گفت: نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نيز در چارچوب قانون، اقدام به برگزاری کرسی‌های آزادانديشی می‌کند.

captcha