اهمیت کار جهاد دانشگاهی در تبدیل علم از حالت پژوهشی به کاربردی است
کد خبر: 3454903
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی:

اهمیت کار جهاد دانشگاهی در تبدیل علم از حالت پژوهشی به کاربردی است

گروه اجتماعی: آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی در دیدار با رئیس، معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی اردبیل بیان کرد: اهمیت کار شما به این است که علم را به منصه ظهور رسانده‌اید و از حالت پژوهشی ـ علمی به کاربردی برده‌اید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس، معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی استان اردبیل با ایشان که روز گذشته، 29 آبان‌ماه در دفتر ایشان در قم برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کار شما به این است که علم را به منصه ظهور رسانده‌اید و از حالت پژوهشی ـ علمی به کاربردی برده‌اید و این خود موفقیت بسیار بزرگی است که دیگر دانشمندان نیز، باید علوم را به این سمت سوق دهند.
وی در ادامه بیان کرد: در بحث فرهنگ نیز باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد، ابتدا از فرهنگ نیک مردم حفاظت شود و جامعه را به سمت فرهنگ دینی ناب، سوق دهند. باید جامعه را با فرهنگ قرآن مجید و سیره اهل بیت(ع) آشنا کرد که در این صورت مردم را از خطرات پیش رو حفظ کرده‌ایم.
این مرجع دینی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی جامعه امروز ما، ریشه کن کردن فقر است که دولت و خیّرین باید در این زمینه تلاش کنند. این را بدانید که اگر فقر مالی در جامعه‌ای باشد، خودبخود فقر فرهنگی نیز، آن جامعه را دربر می‌گیرد. منظور من این نیست که فقط آنان را سیر کنیم و یا بپوشانیم بلکه باید زمینه اشتغال را در جامعه فراهم آورد تا فقر از جامعه رخ برببندد.
معظّم له در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای جهادگران جهاد دانشگاهی اردبیل، از خیّرین خواستند که در امر کمک به درمان ناباروری وارد شده و افراد کم‌درآمد و یا فقیر را یاری کنند تا خانواده‌های فاقد فرزند نیز، طعم شیرین مادری و پدری را بچشند.
در ابتدای این دیدار، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ضمن تشکر از آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی بیان کرد: در جهاد دانشگاهی استان اردبیل اقدامات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله، در بخش درمان ناباروری زوج‌های نابارور و بحث‌های پژوهشی اصلاح نژاد برخی محصولات قدم‌های خوبی برداشته شده است، برای نمونه طرح اصلاح گونه فندق اردبیل از جمله 10 طرح شاخص جهاد دانشگاهی کشور به‌شمار می‌رود.
رامز نصیری‌صالح افزود: از آنجا که استان اردبیل به لحاظ بهره‌مندی از جنگل فندقلو در بخش تولید فندق از اهمیت خاصی برخوردار است، ما هم در حال تولید گونه‌های هیبریدی با مغز بزرگ‌تر و مقاوم در برابر تنش سرما و کم آبی هستیم که ان‌شاءالله به لحاظ اقتصادی فواید فراوانی در بخش داخلی و البته صادرات به سایر کشورها خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تاکنون در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل بیش از 360 زوج درمان موفقی داشته‌اند و بنا داریم در آینده در حوزه سلول درمانی نیز درمانگاه‌هایی راه‌اندازی کنیم.

captcha