شکرگزاری مسیحیان حلب به خاطر پیروزی ارتش سوریه + فیلم
کد خبر: 3453469
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

شکرگزاری مسیحیان حلب به خاطر پیروزی ارتش سوریه + فیلم

گروه بین‌الملل: در پی پیشروی ارتش سوریه در چندین منطقه در حومه حلب، برخی طوایف مسیحی این منظقه مراسم شکرگزاری برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان در این مراسم با تأکید بر پایبندی به آرمان‌های ثابت خود و مقاومت در مقابل اقدامات عناصر مسلح، آرزو کردند که بار دیگر امنیت و ثبات به تمام مناطق لبنان بازگردد.
 
این مراسم، شامل ادای نیایش شکر برای پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه به ویژه در فرودگاه کویرس و حومه جنوبی است.
 
کشیش هاروتیون سلیمیان، رئیس ارامنه پروتستان در سوریه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار کرد: ما امروز به مناسبت رفع محاصره از شهر حلب در پی فداکاری‌های ارتش سوریه، نماز شکر اقامه کردیم. این پیروزی‌ها نشان می‌دهد که ارتش سوریه شیوه‌ای ملی و عقیدتی در پیش گرفته و بیانگر آن است که اهالی حلب امروز احساس رضایت و خرسندی دارند، ما می‌خواهیم بار دیگر در کنار یکدیگر زندگی کنیم و در این مناسبت با بشار اسد، رئیس‌جمهور تجدید عهد و پیمان می‌کنیم.
 
یکی از افراد شرکت کننده در نیایش شکر اظهارکرد: در واقع مشارکت ما در این مراسم برای پیوند زدن میان قداست، تقدیس و قداس (نیایش شکر مسیحیان) است. قداست از آن ملت و انسانیت است و در واقع همان اقدامات برادران مسیحی ماست که ما مسلماً از آنها حمایت می‌کنیم؛ آنها در کلیساهایشان برای حفظ میهن دعا می‌کنند و ما نیز در این مراسم شرکت کردیم تا ارتش سوریه و بشار اسد، فرمانده کل و رئیس‌جمهور کشورمان را تقدیس کنیم.
 
اهالی حلب، پس از ترس و وحشتی که به مدت 5 سال بر آنان غالب بود، در کلیسای بیت ئیل، برای دستاوردهای میدانی نیایش شکر ادا کردند.
 
یکی از زنان شرکت کننده در مراسم شکرگزاری مسیحیان به شبکه خبری العالم گفت: نیایش ما همیشه ادامه داشت. در ابتدای هر بحران با یکدیگر دیدار می‌کردیم و برای میهن و ارتش و فرمانده کل دعا می‌خواندیم، ارتشِ عقیدتی سوریه بی‌نظیر است، ارتشی مقاوم و فداکار که جان خود را در هر زمان برای میهن فدا می‌کند.
 
عزم و اراده قوی مردم حلب سبب مقاومت آنها در طول سال‌های جنگ بوده است، آنها امیدوارند که این پیروزی پایانی برای سختی‌ها و رنج‌هایشان باشد.

captcha