مرکز فرهنگی ـ دانشجویی «چراغ مطالعه» در قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: 3453292
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

مرکز فرهنگی ـ دانشجویی «چراغ مطالعه» در قزوین راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی: با همت جهاد دانشگاهی واحد قزوین مرکز فرهنگی- دانشجویی «چراغ مطالعه» در قزوین راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با همت جهاد دانشگاهی واحد قزوین روز گذشته مرکز فرهنگی- دانشجویی «چراغ مطالعه» در مراسمی در سالن همایش دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افتتاح و آغاز به کار کرد.

مهدی گلدوزها معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قزوین در این مراسم با اشاره به کارکرد این مرکز اظهار کرد: در سال گذشته مجوز تاسیس مرکز فرهنگی- دانشجویی "چراغ مطالعه" از معاونت فرهنگی کشور اخذ شد و این امر به این معنا است که معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سعی دارد تمام فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ کتابخوانی خود را در این مرکز متمرکز کنند.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تجمیع بحث مسابقه کتابخوانی است، گفت: از رویکردهای جدی معاونت فرهنگی کشور در تأسیس این مرکز تجمیع مسابقات کتابخوانی بوده که بخش مسابقات کتابخوانی این سامانه برای این منظور طراحی شده و تمامی مسابقات آینده جهاددانشگاهی از طریق این سامانه پشتیبانی خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قزوین، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی صورت گرفته بدین صورت است تا فعالیت حوزه کتاب واحدهای جهاددانشگاهی ذیل هویت چراغ مطالعه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه تدوین سیرهای متنوع مطالعاتی از جمله فعالیت‌های اصلی مرکز خواهد بود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه سال اول مرکز تدوین سیر مطالعاتی اندیشه امام خمینی(ره) است اما نه صرفا با معرفی چند کتاب و ارائه ترتیب مطالعه، بلکه بدنبال این هستیم تا سیری از اندیشه ایشان طراحی شده و منطبق بر آن از آثار گوناگون به تدوین سیر بپردازیم.

وی ادامه داد: سایت چراغ مطالعه نمود فعالیت‌های واقعی این مرکز بوده و علاوه بر اینکه اعضای سایت چراغ مطالعه اعضای مرکز فرهنگی دانشجویی چراغ مطالعه خواهند شد، امکانی در پروفایل کاربری اعضا قرار داده شده است که امکان ارتباط با سایر اعضا را فراهم کرده و امیدواریم این فضا در آینده به شبکه اجتماعی ای در حوزه کتاب تبدیل شود.

وی افزود: بخش نقد و نظر نیز محفلی است برای اینکه هر هفته نویسنده، کتاب و یا رویدادی را توسط اندیشمندان و نویسندگان مشهور کشور در مسند نقد قرارداده تا اعضای سایت بتوانند علاوه بر نقد موضوع به نقد نظرات این اندیشمندان نیز بپردازند.

گلدوزها در پایان با بیان اینکه تنها اعضای سایت می‌توانند در مسابقه‌های کتابخوانی شرکت کنند، توضیح داد: مخاطبان پس از عضویت در سایت به صورت عضو عادی بوده و با کسب 100 امتیاز اول عضو نیمه عادی و با کسب 100 امتیاز دوم به عضو فعال تبدیل و برای حفظ نوع عضویت نیاز به کسب حداقل 10 امتیاز در هر ماه خواهند داشت. همچنین به ازای کسب هر 100 امتیاز از هدایای ویژه سایت نیز بهره‌مند می‌شوند.

captcha