حمایت از فعالیت‌ها در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی
کد خبر: 3453278
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
هدایتی عنوان کرد:

حمایت از فعالیت‌ها در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: از هیچ‌گونه مساعدتی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور دریغ نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، علی اصغر هدایتی، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی شب گذشته، یکشنبه در افتتاح رسمی سایت چراغ مطالعه در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: از واحد قزوین انتظار آن می‌رود تا راهداری خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور انجام دهد و در این راستا از هیچ‌گونه مساعدتی نیز دریغ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه انس دانشجویان با کتاب را فراهم کنیم، عنوان کرد: خواندن کتاب در حقیقت نوعی برقراری ارتباط با اندیشه دیگران و کار ارزشمندی است و امید است این مرکز سهم خوبی در ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در ایران داشته باشد.

این مسئول با اشاره به تورق کتاب نامیرا در این مراسم، با بیان اینکه واقعه عاشورا خود یک دانشگاه است، گفت: واقعه کربلا دارای اثراتی مانا و ماندگار بوده و پهنه گسترده‌ای از اخلاق و ایثار را به نمایش گذاشته است.

هدایتی تأکید کرد: اگر سریالی از روی این کتاب ساخته شود، قطعا تکراری نبوده و همچون مختارنامه یا دیگر سریال‌هایی که از روی واقعه تاریخی کربلا ساخته شده‌اند، نخواهد بود چراکه این واقعه عظیم از منظر سیاسی، اجتماعی، فردی و فرهنگی جایگاهی منحصر به فرد دارد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی در خاتمه تصریح کرد: امید است نهادهای متولی عرصه فرهنگ در دانشگاه‌های استان قزوین، خصوصا شورای فرهنگ دانشگاه، حمایت جدی و خوبی را از این اقدام صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی، داشته باشند.

captcha