جامعه و نسل جوان ما به شدت مورد هجمه شبهات و تشنه پاسخ آن‌هاست
کد خبر: 3433494
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
فرزند آیت‌الله لواسانی:

جامعه و نسل جوان ما به شدت مورد هجمه شبهات و تشنه پاسخ آن‌هاست

کانون خبرنگاران نبأ: یک مشاور مذهبی گفت: منبری‌های ما برای انتخاب موضوع سخن‌رانی‌هایشان، خیلی موضوعات را می‌توانند بگویند. ولی با توجه به تأکید حضرت سیدالشهدا(ع) در مسئله امربه معروف و نهی از منکر باید سخن‌رانان ما «توضیح و پاسخ به شبهات» را سرلوحه صحبت‌های خود قرار بدهند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن لواسانی فرزند آیت‌الله سید کاظم لواسانی، در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به بحث  امر معروف و نهی از منکر و رابطه آن با قیام عاشورا پرداخت و با اشاره به سخن امام حسین(ع) «وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، اُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ اَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی عَلِىِّ بْنِ أَبِی طالِب؛ من تنها به انگیزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب(ع) رفتار نمایم!»، گفت: دوستی دارم که در کانادا مشغول تحصیل است‌؛ او می‌گوید، فلانی  کمپین «?Who is Hosain» این‌جا غوغا کرده است، به این چشم آبی‌ها می‌گویم احساستان نسبت به کسی که جانش را برای دین خدا داده چیست؟ کسی که جان برادرش را داده؟ جان بچه شیرخواره‌اش را؟ اسیری خانواده‌اش را، صحبت به این‌جا که می‌رسد، گریه‌شان بلند می‌شود.

مدرس حوزه علمیه لواسان ادامه داد: واقعاً سالار شهدا، برای چه این خطر بزرگ را به جان خرید؟ به استناد فرمایش خود حضرت، تنها علت آن «امربه معروف و نهی از منکر» بوده است.

وی با تأکید بر اینکه منبری‌های ما برای انتخاب موضوع سخنرانی‌هایشان، خیلی موضوعات را می‌توانند بگویند، گفت: با توجه به تأکید حضرت سیدالشهدا(ع) در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید سخنرانان ما توضیح و پاسخ به شبهات را سرلوحه صحبت‌های خود قرار بدهند. جامعه و نسل جوان ما به شدت مورد هجمه شبهات و تشنه پاسخ آن‌هاست.

حجت‌الاسلام لواسانی تشریح کرد: خیلی از اشکالات افراد را که رو در رو نمی‌شود گفت؛ بالای همین منبرهای محرم و صفر می‌توان به صورت کلی مطرح کرد، تأثیرش هم بیش‌تر است.

استاد حوزه علمیه لواسان ادامه داد: اخلاق و تاریخ و قرآن گفتن بالای منابر خوب است ولی تا وقتی از آن برای حلّ شبهه‌ای یا اصلاح مشکلی استفاده نشود، نسل امروز با آن ارتباط برقرار نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه چه اشکالی دارد، وقتی در میان شماره‌های مخاطبین هرکسی، شماره فامیل و استاد و همسایه و برق‌کار و تاکسی و ... پیدا می‌شود؛ شماره‌ یک طلبه‌ مسلط به شبهات هم باشد؟ که هرجا گیر کرد از او بپرسد.

مشاوره مذهبی ادامه داد: اخیراً سامانه‌هایی هم آماده‌ پاسخ‌گویی به انواع شبهات و سؤالات هستند که بسیاری از مردم از آن‌ها بی‌اطلاعند؛ مثل «سامانه و سایت پاسخگویی به سؤالات دینی» و ... این‌ها باید همین روزها، وسط دست‌گاه عاشورا و عزاداری‌ها معرفی شوند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن لواسانی در پایان یاد آور شد: در روزگاری که ۱۰۴۸ شبکه رادیوئی در اختیار صهیونیست‌هاست و ۴۰ شبکه‌ی ماهواره‌ای فقط و فقط برای زیرسؤال بردن «مهدویت» تلاش می‌کند، وظیفه‌ ما دوچندان است.

علیرضا برومند

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی شریفی - سبط اللواسانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۰۰:۳۰
0
0
باسلام و قدردانی از توضیح و تشریح جناب مستطاب آیت الله زاده حاج آقای لواسانی . التماس دعا
captcha