ضرورت تشکیل اتاق فکر با روحیه جهادی در وزارت جهاد کشارزی
کد خبر: 3349227
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
فراهانی عنوان کرد:

ضرورت تشکیل اتاق فکر با روحیه جهادی در وزارت جهاد کشارزی

گروه اجتماعی: فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای انجام کار کارشناسی نیازمند تشکیل اتاق فکر با روحیه جهادی در وزارتخانه هستیم که در همین راستا شورای عالی بسیج تخصصی در این وزارتخانه همراه با کانون‌های تخصصی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رضا فراهانی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی در اولین نشست بسیج تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی که ظهر امروز در جهاد کشاورزی استان برگزار شد گفت: از نظر ما همه مردم بسیجی‌اند و بسیجی بودن به ویژه در بحث مدیریت، یک اعتقاد مقدس و جهادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیجیان  باید از لحاظ رفتار،اخلاق و رعایت نظم و شناخت سلسله مراتب الگو باشند، تصریح کرد: این عشق و روحیه بسیجی که مدیران را وارد این عرصه کرده و حتی برخی بدون هیچ توقع و چشم داشتی در عرصه بسیج خدمت رسانی می کنند.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر ارزیابی مدیریت‌ها، مدیریت اثر بخشی و کیفی است و البته برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید آمار صحیح در دست داشته باشیم و با شناسایی چالش‌ها یک مدیریت اثر در حوزه خود ایجا کنیم.

فراهانی با اشاره به ضرورت فرهنگ و تفکر بسیجی و تبیین ساختار و برنامه‌های استراتژیک در راستای تخصصی‌تر شدن اهداف وزارت جهاد کشاورزی ، عنوان کرد: بنا داریم با یک استراتژی و مدیریت خوب تحولی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم و با تأکید مقام معظم رهبری، بسیج چند وزارتخانه فعالیت خود را به صورت تخصصی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت جلوگیری از اسراف، تصریح کرد: سالانه 30 در صد ضایعات محصولات کشاورزی و غذای داریم در صورتی که اگر حداقل 50 درصد از این میزان را کاهش دهیم غذای 10 میلیون نفرتأمین خواهد شد.

فراهانی در پایان با تأکید بر تشکیل اتاق فکر برای انجام کار کارشناسی همراه با روحیه بسیجی، بیان کرد: در این راستا شورای عالی بسیج تخصصی در این وزارتخانه همراه با کانون‌های تخصصی تشکیل شده است و از آنجایی که تأمین امنیت غذایی آحاد جامعه بر عهده جهاد کشاورزی است ضرورت دارد فعالیت‌های این وزارتخانه به طور کامل کارشناسی شده و تخصصی انجام شود.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمد تقی توکلی مسئول نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: تفکر و ایدئولوژی بسیج باید ساماندهی و جهت‌دار شود و امروزه باید به این نهاد انقلابی نگاه علمی و تخصصی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام توکلی در پایان افزود: در حال حاضر باید در تمام عرصه‌ها بسیج خاص نسبت به موضعات خاص وجود داشته باشد، که به صورت تخصصی وارد میدان شود و البته باید نگاه مردم و مسئولان نیز نسبت به بسیج تخصصی شود.

یادآور می‌شود؛ دراین نشست، فرماندهان پایگاه‌های بسیج جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان به ارائه گزارش عملکرد پایگاه‌های خود پرداختند.

captcha