جهاد دانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را محقق ساخته است
کد خبر: 3338728
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
عزیزی:

جهاد دانشگاهی شعار «ما می‌توانیم» را محقق ساخته است

گروه اجتماعی: نماینده مردم شازند در خانه ملت تأکید کرد: پویایی ویژگی شاخص جهاد دانشگاهی است، در واقع شعار «ما می‌توانیم» در مدت فعالیت جهاد دانشگاهی محقق شده و در سال‌هایی که هیچ نهادی به فکر تبدیل علم به ثروت نبود جهاد با خودباوری توانست در این زمینه قدم بردارد.

قاسم عزیزی نماینده مردم شازند درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: جهاد دانشگاهی از جمله نهادهای فرهنگی، علمی و پژوهشی است که در راستای اهداف انقلاب فرهنگی در برهه حساس بعد از انقلاب به دستور امام(ره) تأسیس شد.

نماینده مردم شازند ادامه داد: امروز کشور به تخصص و فناوری نیازمند است و جهاد دانشگاهی به عنوان حلقه اتصال این دو  شناخته شده است که در چارچوب علمی تعریف شده و مطابق با اهداف نظام اسلامی، در حوزه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی است.

وی ادامه داد: درراستای منویات رهبری مبنی بر مدیریت جهادی و  تعامل علم و صنعت، به کارگیری نتایج پژوهش‌های بنیادی دراولویت این نهاد قرار گرفت و  توانست در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف و حتی‌ بین‌المللی به عنوان یک برند شناخته شود که نمونه بارز آن احداث مرکز درمان ناباروری است.

این مقام مسئول روحیه جهادی و پویایی را دو ویژگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: شعار«ما می‌توانیم» در مدت فعالیت جهاد دانشگاهی محقق شده است و در سال‌هایی که هیچ نهادی به فکر  تبدیل علم به ثروت نبود جهاد با خودباوری توانست در این زمینه قدم بردارد.

عزیزی در پایان گفت: امروزه حوزه‌های زیادی در زمینه سلامت و حاکمیت فرهنگ اسلامی درجامعه جای کار دارد که شایسته است همچون اوایل انقلاب، این نهاد با روحیه و توان جهادی وارد میدان شود، البته در حوزه فرهنگ با بهره‌گیری از دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا گام‌های خوبی برداشته که امیدواریم تداوم داشته باشد.

captcha