افراد زیادی در برگزاری نماز جمعه مشارکت و همکاری دارند
کد خبر: 3335081
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
کرمی‎پور:

افراد زیادی در برگزاری نماز جمعه مشارکت و همکاری دارند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه جیرفت گفت: ستاد نماز جمعه متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی بوده که در جیرفت بیش از ۳۰ عضو در جلسه‎های ستاد نماز جمعه شرکت می‎کنند و افراد زیادی نیز در کنار آن‎ها در برگزاری نماز جمعه مشارکت و همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور، امام‌جمعه جیرفت دیروز شنبه، 3 مردادماه در نشست خبری به مناسبت هفته نماز جمعه، گفت: نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت رسمی در کشور برگزار شد به‌طوریکه امروز بیش از 700 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‎شود.
وی با اشاره به اینکه استقبال و حضور مردم در این مراسم سیاسی و عبادی قابل توجه است، افزود: نماز جمعه نیاز به معرفی به مردم ندارد، اما در این هفته تبلیغاتی در این زمینه با همکاری شهرداری برای آشنایی بیشتر جوانان با برنامه‎های نماز جمعه انجام شده است.
امام‌جمعه جیرفت با بیان اینکه اساس برنامه‎های این هفته در شهرستان تقدیر از دستگاه‎هایی است که برای برگزاری نماز با ستاد نماز جمعه همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: برگزاری نماز در روز جمعه با برنامه‎ریزی و اقدامات فرهنگی طی هفته انجام می‌شود و فعالان این ستاد بدون هیچ انتظاری در این زمینه کار می‎کنند.
وی بیان کرد: ستاد نماز جمعه متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی بوده که در جیرفت بیش از 30 عضو در جلسه‎های ستاد نمازجمعه شرکت می‎کنند و افراد زیادی نیز در کنار آن‎ها در برگزاری نماز جمعه مشارکت و همکاری دارند.
کرمی‎پور یکی از وظایف امام جمعه را نظارت بر دستگاه‎های اجرایی دانست و گفت: پیشنهادها و انتقادهای مردمی در این زمینه شنیده می‎شود، اما این به معنای طرح این مسائل و مشکلات در نماز جمعه نیست، بلکه با محرز شدن مشکلات با مدیر اداره مربوطه برای رفع آن صحبت می‎شود.
امام‌جمعه جیرفت با اشاره به بیان برخی مشکلات مردم منطقه در نماز جمعه برای برطرف شدن آن ادامه داد: طرح ساخت و ساز مصلی کشوری است و ما تغییرات اندکی می‎تو‎انیم انجام دهیم، البته در مصلی جیرفت فضا فقط برای برگزاری نماز نیست، بلکه فضای سبز، کتابخانه، بخش آموزشی و ... نیز وجود دارد که به تدریج احداث می‎شود.
وی با اشاره به توسعه مصلی جیرفت در فاز بعدی احداث آن بیان کرد: کمک‎های مردمی برای ساخت مصلی بسیار ضعیف و جزئی است و فقط یک دیه 100 میلیونی توسط خانواده یک متوفی برای کمک به احداث آن اهدا شده است.
کرمی‎پور با اشاره به کمک‎های کمیته برنامه‎ریزی شهرستان برای ساخت مصلی عنوان کرد: بودجه احداث مصلی سالانه پرداخت می‎شود و اوقاف نیز اعتباراتی در این زمینه پرداخت می‎کند.
امام‌جمعه جیرفت تصریح کرد: بیشتر اعتباراتی که برای احداث مصلی پرداخت شده در دولت دهم بوده و بودجه‎ای که در دولت یازدهم در این زمینه در نظر گرفته شده است، قابل مقایسه با قبل نیست.

captcha