اصلاح سبک زندگی، زمینه گرایش حداکثری افراد به مطالعه مفید را فراهم می‌کند
کد خبر: 3328154
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
جعفری حسینی:

اصلاح سبک زندگی، زمینه گرایش حداکثری افراد به مطالعه مفید را فراهم می‌کند

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با ابراز تأسف از این باور اشتباه که فقر اقتصادی اصلی‌ترین عامل سرانه پائین مطالعه در کشور است، گفت: اصلاح سبک زندگی مردم، زمینه‌های گرایش حداکثری افراد جامعه به مطالعه مفید را فراهم می‌‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمحمدامین جعفری حسینی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، 23 تیر در جمع خبرنگاران با ابراز تأسف از این باور اشتباه که فقر اقتصادی اصلی‌ترین عامل سرانه پایین مطالعه در کشور است، گفت: اصلاح سبک زندگی مردم، زمینه‌های گرایش حداکثری افراد جامعه به مطالعه مفید را فراهم می‌آورد.
وی با اشاره به خدمات رایگان کتابخانه‌های عمومی به خردسالان، بازنشستگان دولت و سالمندان اظهار کرد: افراد کم درآمد جامعه که تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر مراکز خیریه هستند می‌توانند از خدمات رایگان کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند شوند.
جعفری حسینی ادامه داد:‌ عضویت در کتابخانه‌های عمومی  استان فارس برای معلولان، جانبازان، ایثارگران، همسر و فرزندان شهدا و همچنین اعضای فعال بسیج به ‌صورت رایگان است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در خصوص امکان عضویت سراسری در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور نیز گفت: با عضویت در نزدیکترین کتابخانه‌های عمومی به محل سکونت هر شخص، عضویت وی به‌طور سراسری در همه کتابخانه‌های عمومی کشور امکان‌پذیر شده است.
وی با تأکید بر این مزیت مهم عضویت در کتابخانه‌های عمومی ابراز کرد: گنجینه گرانبهایی از کتاب و سایر منابع اطلاعاتی در کل کتابخانه‌های عمومی کشور به سهولت، در دسترس عموم قرار دارد که می‌تواند به طور رایگان در سبد کالای خانوارهای شهری و روستایی جای گیرد، اما جای بسی تأسف است که ایرانیان فرهنگ‌دوست و فرهنگ پرور، همچنان به بهانه بالا بودن قیمت کتاب و هزینه بردن کتابخوانی، فرصت مطالعه و لذت ورق زدن کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی را از خود دریغ می‌کنند.
جعفری حسینی در پایان با اشاره به اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در فصل تابستان، این فرصت را برای این قشر مغتنم دانست و همگان را به عضویت در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از منابع متنوع موجود در این مکان‌های فرهنگی و آشتی با یار مهربان دعوت کرد.

captcha