اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلی/ تشکیل 15 کمیته برای برگزاری مراسم
کد خبر: 3326964
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
یدالله شیرمردی اعلام کرد:

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلی/ تشکیل 15 کمیته برای برگزاری مراسم

گروه سیاسی: مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار کرد: نماز عید فطر نشانه پیوند ناگسستنی مردم با رهبر انقلاب، نظام مقدس اسلامی و حامل پیام صلح و دوستی برای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین ید‌الله شیرمردی، مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، امروز یکشنبه، 21 تیرماه 94 در ستاد برگزاری نماز جمعه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش، شیرمردی در ابتدا با اشاره به اهمیت نماز عید سعید فطر اظهار کرد: نماز عید فطر، از نمازهای کلیدی دین مبین اسلام، از سنت‌های رسول اکرم(ص) و نمازی است که پاداش نمازگزاران در آن قرار داده شده است.

وی افزود: از روایات اهل بیت(ع) هم برداشت می‌کنیم که چنین نمازی که آن هم توسط ولی امر مسلمین اقامه می‌شود تولدی دیگر برای ملت مسلمان است. چنین نمازی در دنیای اسلام منحصر به فرد و امتیاز و توفیقی است که خداوند متعال نصیب مردم تهران کرده است.

شیرمردی ادامه داد: نماز عید فطر یادآور نمازهای عید فطر صدر اسلام و دوران ائمه است و این نماز مخصوصا در اوضاع و احوال کنونی اهمیت بسیاری داشته و پیوندی بین امت و امامت است و در وضعیت کنونی منطقه که جنگ‌های قومی و طایفه‌ای به راه افتاده است این جمعیت میلیونی که در این روز حضور پیدا خواهند کرد همانند آب سردی بر این فتنه‌هاست.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: به محض اینکه توسط دفتر مقام معظم رهبری یا ستاد استهلال معظم‌له، پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر اعلام شود ما آمادگی برگزاری نماز عید فطر را داریم و هرچند در تقویم، روز شنبه پایان ماه مبارک رمضان است اما اگر هم پنج‌شنبه هلال ماه رؤیت شود این آمادگی را داریم که روز جمعه نماز عید فطر را برپا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل 15 کمیته برای برگزاری مناسب نماز عید فطر اظهار کرد: یکی از این کمیته‌ها، کمیته حمل و نقل و ترافیک است که علاوه بر مشخص کردن مسیر رفت و آمد مردم موضوع حمل و نقل آسان برای مردم را هم پیش‌بینی کرده است.

شیرمردی عنوان کرد: از ساعت 4 صبح متروی تهران آمادگی حمل مسافران را دارد. همچنین 2500 دستگاه اتوبوس و 550 ون در اختیار کمیته حمل و نقل قرار گرفته است تا مردم را به محل برگزاری نماز عید سعید فطر برسانند.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: همچنین هزاران نفر از عوامل پلیس راهور و انتظامی کار ساماندهی و امنیت مردم را بر عهده دارند و نقشه‌های جامعی برای ساماندهی مردم در این روز تهیه شده است.

وی افزود: کمیته دیگر، کمیته صوت است که اقدامات لازم در زمینه رساندن صدا به داخل مصلا و خیابان‌های اطراف را برعهده دارد و همچنین کمیته درمان، بهداشت و امداد و نجات را به ریاست رئیس اورژانس تهران تشکیل دادیم. تمام نمازگزاران بیمه شده‌اند تا اگر مشکلی پیش آمد به صورت رایگان توسط اورژانس درمان شوند.

شیرمردی ادامه داد: در کمیته انتظامات و اجرائیات بیش از 3 هزار نفر کار راهنمایی و هدایت مردم را بر عهده دارند و یک پارکینگ با ظرفیت حدود 7 هزار ماشین توسط این کمیته برای مردم در نظر گرفته شده است و البته ما از مردم عزیز تقاضا داریم که از تا حد ممکن از خودروهای عمومی استفاده کنند تا به امور به شکل مناسب‌تری پیش برود.

وی افزود: کمیته مدیریت مصلی، کلیه امور داخل مصلی را انجام داده و کمیته رسانه‌های دیداری، شنیداری و رسانه‌های مجازی کار اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند و البته ما از آنها تقاضا داریم به صورت ویژه‌نامه هم به این موضوع بپردازند.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در ادامه به بیان برنامه‌های روز برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این روز از ساعت 7 صبح با تلاوت قرآن کریم، مدیحه‌سرایی و تواشیح آغاز می‌شود و انشا‌ء‌الله نماز عید سعید فطر ساعت 8 صبح به امامت مقام معظم رهبری اقامه خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته نیز نماز عید فطر در مصلی برگزار شد و متأسفانه عده‌ای از مردم با ورودی‌ و خروجی‌ها آشنایی نداشتند و این امر باعث پدید آمدن مشکلاتی برای آنان شد؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم به اعلامیه‌های ستاد برگزاری نماز جمعه و پیام‌هایی که در این‌باره اعلام می‌شود توجه کنند.

شیرمردی در پایان گفت: نماز عید سعید فطر نشانه پیوند ناگسستنی مردم با رهبر انقلاب، نظام مقدس اسلامی و حامل پیام صلح و دوستی برای منطقه است و با این اوصاف انتظار داریم نمازی شکوهمندتر از هرسال برگزار کنیم.

captcha