والدین به بهانه‌های واهی از تربیت اسلامی فرزندان شانه خالی نکنند
کد خبر: 3324079
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
حجت‌الاسلام رودبارانی:

والدین به بهانه‌های واهی از تربیت اسلامی فرزندان شانه خالی نکنند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: فرزندان باید در احترام به والدین از هیچ تلاشی دریغ نکنند، البته والدین نیز در قبال فرزندان خویش مسئول‌اند و نباید به بهانه‌های واهی از تربیت صحیح و اسلامی آنها شانه خالی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امروز، 15 تیر در سلسله مباحثی که تحت عنوان «خانواده متعالی» در جمع کارکنان دانشگاه پیام نور استان و اراک برگزار شد، گفت: توجه و اهمیت دادن به مباحث دینی و خانوادگی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید برای حفظ کانون گرم خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی بابیان این مطلب که توجه و به حقوق فرزندان یکی از عوامل داشتن خانواده‌ای سالم و پایداراست، اضافه کرد: توجه به امورات مخصوص فرزندان در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه بوده و در آیات و روایات بسیاری به این مهم پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام رودبارانی با اشاره به اینکه در دین اسلام نهایت احترام و ارزش به والدین سفارش شده است و این امر مهم بر کسی پوشیده نیست، گفت: فرزندان باید در رعایت و پایبندی به این واجب الهی نهایت دقت را داشته باشند تا خدای ناکرده  حتی با نگاه والدین خود را ناراحت نکنند؛ چراکه اظهار بی‌ادبی نسبت به والدین باعث عدم قبولی نماز و سایر عبادات می‌شود.

وی ادامه داد: فرزندان باید در امر احترام به والدین از هیچ تلاشی دریغ نکنند و همه افراد بر حسب ایمان، اعتقاد و شخصیت خویش سعی می‌کنند شأن پدر و مادر را بشناسند و حقوق آنان ادا کند، البته والدین نیز در  قبال فرزندان خویش مسئول‌اند و باید به نحو احسن در تربیت دینی و پرورش روحی و روانی آنان تلاش کنند و به بهانه‌های واهی از تربیت صحیح و اسلامی فرزندان شانه خالی نکنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان افزود: آیات متعددی از قرآن کریم، حقوق فرزندان بر والدین را به صراحت بیان کرده که می‌توان به اکرام فرزندان، حفظ جان آنها، تلاش برای نجات فرزندان از خطرهای جانی و اخلاقی و مراقبت بر نماز خواندن فرزندان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: آموزش احکام شرعی، رفتارها و روحیات صحیح اخلاقی، اصلاح و رشد گرایش‌های اعتقادی فرزند با پند و اندرز و توجه به آینده فرزندان و امنیت آنها از جمله حقوق اشاره شده در قرآن کریم است همچنین حضرت امیر(ع) می‌فرمایند؛ «حق فرزند بر پدر این است که نام نیکو برای او بگذارد، خوب تربیتش کند، و به او قرآن بیاموزد».

یادآور می‌شود؛ سلسله مباحث «خانواده متعالی» با رویکرد تحکیم بنیان خانواده تا پایان ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در دانشگاه پیام نور استان ادامه دارد.

captcha