کاهش جرایم در ماه رمضان ارتباط مستقیم با باورهای مذهبی افراد دارد
کد خبر: 3323013
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
سردار صالحی:

کاهش جرایم در ماه رمضان ارتباط مستقیم با باورهای مذهبی افراد دارد

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش جرایم در ماه رمضان ارتباط مستقیم با باورهای مذهبی افراد دارد،گفت: در ماه مبارک رمضان در استان زنجان شاهد کاهش جرایم بودیم و در مجموع کاهش 29 درصدی سرقت‎‏ها حاکی از باورهای مذهبی و غنای فرهنگی در استان است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، سردار علیرضا صالحی، فرمانده انتظامی استان زنجان، ظهر امروز 13 تیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: هیچ ارگانی تاکنون به اندازه نیروی انتظامی برخورد چهره به چهره با مردم نداشته است و لذا از اولین مخاطبین شعار سال بوده و فرمایشات رهبری را در سال «دولت،ملت، همدلی و همزبانی» را در اولویت‎ فعالیت‎ها و اقدامات خود قرار می‎دهد.
وی افزود: در راستای استانداردسازی و الگوسازی نیز بیشترین خدمات در حوزه‎‏های پلیس راهور، کلانتری‎ها و پاسگاه‎ها که تماس چهره به چهره بیشتری با مردم دارند، صورت می‎گیرد که هماهنگ با شعار سال می‌باشد.
فرمانده انتظامی استان زنجان ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان در استان زنجان شاهد کاهش جرایم بودیم و در مجموع کاهش 29 درصدی سرقت‎‏ها حاکی از باورهای مذهبی و غنای فرهنگی در استان است. هم‎چنین در تصادفات منجر به فوت نیز در 14 روزه اول ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 42 درصدی را شاهد بودیم.
سردار صالحی اظهار کرد: باورهای عمیق مردمی موجب شده است که در بحث اعمال قانون در پایین‎‏ترین رقم جدول و در کاهش تصادفات نیز استان زنجان رتبه برتر را به خود اختصاص دهد که این امر علاوه بر باورها حاکی از رعایت قوانین توسط مردم و افزایش حضور فیزیکی مأموران راهنمایی است.
وی درخصوص برنامه‎های برگزار شده در 4 ماهه اول سال عنوان کرد: برگزاری همایش دو هزار نفری مهدکودک‎ها در استان زنجان از جمله اقدامات مهمی بود که با همکاری شهرداری زنجان عملی شد، زیرا به این باور رسیده‎ایم که آموزش و فرهنگ‏سازی در تمامی حوزه‎ها به خصوص راهنمایی و رانندگی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود تا بتواند اثربخش باشد.
این مقام مسئول ادامه داد: ارائه آموزش در مساجد، تکایا و مدارس، آموزش برای مربیان و مدیران آموزشگاه‏های راهنمایی و رانندگی و نیز آموزش رانندگان وسایط نقلیه از دیگر اقداماتی است که همواره در این ارگان اجرا می‎شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان درخصوص طرح پلیس افتخاری عنوان کرد: علاقمندان به فعالیت در این حوزه می‎توانند به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان مراجعه کنند و تاکنون از 1350 نفر ثبت‎نام کننده در این طرح 60 درصد را بانوان شامل می‌شوند و یک تفسیر از بین رقم می‎تواند چنین باشد که دغدغه بانوان در رعایت قوانین بیشتر است.
سردار صالحی تصریح کرد: نقش آموزش همگانی در کاهش بزه و افزایش امنیت بسیار بالاست که در این حوزه نقش رسانه‎ها تأثیر فزاینده‎ای خواهد داشت زیرا تنها آموزش است که می‎تواند ماندگار باشد و کشف جرم نمی‎تواند این ماندگاری در کاهش را جرم داشته باشد و در سال 94 نسبت به سه ماهه اول سال 93 افزایش این آموزش‎ها را در این ارگان داشتیم.
وی متذکر شد: در فضای مجازی بحث امنیت اخلاقی و گرایش‌های مذهبی امروزه با دغدغه‎های فراوانی رو به روست که خانواده‎ها باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان زنجان تأکید کرد: استان از فرهنگ نادر و بسیار غنی برخوردار است و باید بکوشیم این فرهنگ غنی به فراموشی سپرده نشود و اگر آموزش، نظارت و کنترل دستگاه‏های مسئول به خصوص خانواده‎ها بر افراد بیشتر و به صورت صحیح صورت گیرد در حوزه کاهش زندان‎ها که تأکید مقام معظم رهبری است گامی مؤثر و رو به جلو خواهیم داشت.

captcha