روحیه امیدواری و شجاعت را در جامعه تقویت کنیم
کد خبر: 3322682
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کریمیان:

روحیه امیدواری و شجاعت را در جامعه تقویت کنیم

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید روحیه امیدواری و شجاعت را در جامعه تقویت کنیم، گفت: جوانان ایرانی در فراسوی مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خالصانه می‌جنگند تا ما در داخل کشور زندگی آرام و راحتی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، شب پنجشنبه، 11 تیرماه در مراسم شبی با شهدای گمنام، در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شهدا در نزد خداوند روزی می‌خورند و شاهد و ناظر اعمال ما هستند، گفت: عالم برزخ برای شهدا نیست و شهدا از هم اکنون در محضر خدا هستند و دارای مقام و مرتبه بسیار بالایی هستند.
وی عامل تجرک، نشاط، پویایی، حرکت، استقامت و پیروزی ایرانیان در مقابل استکبار جهانی و یزیدیان زمان را تأسی گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند حرفی از شهدا و دفاع مقدس گفته نشود، ولی ما نباید این اجازه را به آن‌ها بدهیم.
کریمیان جنس حرکت شهدا را حسینی و عاشورایی دانست و تصریح کرد: ایستادگی 37 ساله مقابل شیاطین بزرگ دنیا را مدیون شهدا هستیم.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه هنوز با باب شهادت باز است و برای انقلاب اسلامی و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) شهید تقدیم می کنیم، بیان کرد: دانشجویان به‌صورت منطقی و علمی به گذشته خود توجه داشته باشند.
آزاده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه در زمان جنگ رزمندگان آگاهانه پا به‌ میدانی گذاشتند که راه برگشتی نداشت، گفت: برخی خاطرات در زندگی انسان وجود دارد که هیچ‌وقت از ذهن انسان فراموش نمی‌شود و هشت سال دفاع مقدس یکی از آن‌هاست.
وی با انتقاد از افرادی که ایراد می‌گیرند که با چند تکه استخوان برای خودتان مغازه باز کرده‌اید و صرفاً این حرکت‌ها را برای بقای خودتا انجام می‌دهید، گفت: این افراد اگر می‌دانستند این صاحبان چند تکه استخوان افرادی هستند که با خدا معامله کرده و خون خود را در راه خدا، اسلام و ایران داده‌اند، هیچ‌و‌قت این حرف‌ها را نمی‌زدند.
کریمیان با بیان اینکه ما دهه شصتی فکر می‌کنیم، ولی دهه نودی عمل می‌کنیم، افزود: در هشت سال دفاع مقدس از 44 کشور دنیا، عراق را در جنگ علیه ایران، حمایت و پشتیبانی می‌کردند، ولی به حول قوه الهی، ما پیروز شدیم و وجبی از خاک ایران را از دست ندادیم، که این در سایه روحیه شهادت طلبی و عاشورایی رزمندگان بود.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه شهدا برای حفظ عزت کشور و دین خود، جان خود را فدای اسلام کردند، تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس، جبهه و پشت جبهه عاشورایی بود و اکنون نیز باید حرکتی داشته باشیم که روحیه جهادی داشته باشد و آن یک حرکت زینبی است.
آزاده هشت سال دفاع مقدس دانشجویان را موتور محرکه جامعه و حقیقت‌جویی را در ذات آنان دانست و بیان کرد: اگر نتوانیم آرمان‌های شهدا را پاس بداریم، عاقبت وخیم و شومی در انتظار ما خواهد بود.
وی گفت: در بسیاری از جوانان عصر حاضر روحیه جهادی مشاهده می‌شود که در لحظات بحرانی با گذشتن از زندگی راحت خود، در مقابل دشمن عرض اندام می‌کنند.
کریمیان با بیان اینکه باید روحیه امیدواری و شجاعت را در جامعه تقویت کنیم، افزود: جوانان ایرانی در فراسوی مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خالصانه می‌جنگند، تا ما در داخل کشور زندگی آرام و راحتی داشته باشیم.
فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: دشمن تلاش می کند با طراحی سناریوهای مختلف آب را گل‌آلود کند تا بتواند ماهی بگیرد، ولی جوانان ایرانی به آن مقام علمی و عقلی رسیده اند که از حقانیت جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: ما وفادار به امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و راه خونین شهدا هستیم و تا وقتی نفس می کشیم، نمی گذاریم نفس شیطانی دشمن و استکبار بر کشور سایه افکند.

دانشگاه عرصه همکاری دانشجویان و سپاهیان است

دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دانشگاه عرصه همکاری دانشجویان و سپاهیان است، گفت: در برخی محافل دانشگاهیان را سپاهی و سپاهیان را دانشگاهی می دانند.
وی با بیان اینکه سپاه از دانشگاه جدا نیست، افزود: بنیان گذاران سپاه، همان دانشجویانی بودند و در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند.
صادقی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان، تصریح کرد: این دانشجویان بودند که با لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اقدام به تسخیر این لانه جاسوسی کردند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: برخلاف تفکر برخی افراد، مبنی بر اینکه کسانی که به جبهه رفتند بخاطر سهمیه دانشگاه رفتند؛ باید بگوییم چنین نیست و جوانان در آن برهه زمانی دانشگاه جبهه را انتخاب کردند و مدرک خود را نیز با نمرات عالی از آنجا گرفتند.
وی گفت: شهدا شاهد تلاش‌های ما در جهت توسعه و گسترش اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و ما نیز باید در چارچوب نظام، آرمان های نظام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

captcha