امکان حضور مؤسسات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مناسب با جایگاه آنها نیست
کد خبر: 3317956
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کوششی:

امکان حضور مؤسسات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مناسب با جایگاه آنها نیست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به انتقادهایی که از برگزاری بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه بین‌المللی قرآن شده است، گفت: امکان حضور مؤسسات در نمایشگاه مناسب جایگاه آنها به‌ لحاظ کمی و کیفی فراهم نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در‌خصوص نحوه حضور مؤسسات در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: نسبت به حضور مؤسسات در نمایشگاه چندین سال پی در پی انتقاداتی داشته‌ایم که هنوز هم داریم و آن این است که امکان حضور مؤسسات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مناسب جایگاه آنها به‌لحاظ کمی و کیفی فراهم نیست.

وی ادامه داد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید بیشترین حضور را بخش‌های مردمی که در حوزه قرآن فعالیت‌ می‌کنند، داشته باشند اما متأسفانه این امکان وجود ندارد.

کوششی با اشاره به اعلام آمادگی اتحادیه مؤسسات قرآنی برای در اختیار قرار گرفتن بخش مؤسسات و نهادها، تصریح کرد: اگر این امر محقق شود امکان حضور مؤسسات فعال و توانمند را از سراسر کشور در نمایشگاه فراهم می‌کنیم.

انجام مکاتبات مکرر برای واگذاردن بخش مؤسسات نمایشگاه به اتحادیه

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور بیان کرد: اگر این اتفاق بیافتد حداقل حدود 400 مؤسسه را که توانمندی بالایی ‌در سطح کشور دارند ‌در نمایشگاه بین‌المللی شاهد حضورشان خواهیم بود، مؤسساتی که هم دارای دستاوردهای‌ خوبی برای ارائه ‌و هم از تنوع متفاوتی در ارتباط با مباحث قرآنی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: هر ساله این امر را پیگیری می‌کنیم و مکاتبات لازم را نیز انجام می‌دهیم و هر سال هم قول می‌دهند اما متأسفانه واگذاری این بخش به اتحادیه مؤسسات با علم به توانمندی این اتحادیه اتفاق نمی‌افتد.

کوششی با ابراز گلایه از اینکه به دلایلی نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد و مؤسسات حضور جدی در نمایشگاه قرآن داشته باشند، اضافه کرد: حضور مؤسسات در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اینگونه نیست که اطلاعیه‌ای برای حضور آنها بدهیم بلکه باید توانمندی‌های مؤسسات در سطح کشور احصا شود و آنهایی که توان کار نمایشگاهی را دارند شناسایی شوند که این کار از سوی اتحادیه انجام گرفته است و این مؤسسات به‌صورت ویژه برای حضور در نمایشگاه دعوت شوند تا بتوانند فعالیت‌هایشان را برای بهره‌مندی عموم علاقه‌مندان عرضه و ارائه کنند.

تعداد حضور مؤسسات در نمایشگاه در مقایسه با هفت هزار تشکل قرآنی یعنی هیچ

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور تأکید کرد: چون امسال امکان حضور این مؤسسات در نمایشگاه مهیا نشد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در بسیاری از استان‌ها نمایشگاه‌‌های قرآن و عترت را در سطح استان از سوی اتحادیه‌های استان‌ها برگزار کنیم تا مؤسسات توانمند حضور پیدا کنند و ظرفیت‌هایشان را در سطح استان ارائه دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مؤسساتی از سوی اتحادیه کشوری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور دارند، ادامه داد: هر ساله اتحادیه تشکل‌های قرآنی این امر را انجام می‌دهند و هر ساله بین 7 تا 15 مؤسسه پراکنده امکان حضور پیدا می‌کنند که این تعداد در مقایسه با هفت هزار تشکل قرآنی یعنی هیچ.

کوششی بیان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن باید این بخش تقویت شود و این نمایشگاه هدفی را که باید دنبال کند شاید در برخی از بخش‌هایش به‌خاطر این عملکردها ‌دنبال نشود.

وی تأکید کرد: بخش مؤسسات و نهادهای نمایشگاه چند سالیست که برعهده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت واگذار شده است و هر سال هم انتقاد است و یک سال هم به اتحادیه مؤسسات قرآنی این امر واگذار شود و ببینید نتیجه آن چگونه است.

کوششی با اشاره به فعالیت‌هایی که در قالب‌های دولتی واگذار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ها یا در سطح طرح و برنامه واگذار می‌شود و یا به‌صورت مناقصه و یا بررسی توانمندی‌ها واگذار می‌شود و حال اینکه شاخصه واگذاری بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه بین‌المللی قرآن به اتحادیه تشکل‌های قرآنی به طور دقیق مشخص نیست.

captcha