آثار تلاوت قرآن در زندگی مسلمانان
کد خبر: 3315797
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
یک استاد قرآن کریم تبیین کرد:

آثار تلاوت قرآن در زندگی مسلمانان

کانون خبرنگاران نبأ: جعفرآهی اظهار کرد: تلاوت قرآن چراغ روشنایی‌بخش زندگی است و سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه از جمله آثار آن است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، جعفر آهی، استاد دانشگاه و مفسر قرآن در نشست قرائت و تفسیر قرآن کریم با توجه به ثواب قرائت قرآن در این ماه گفت: قرآن، کتاب الهى و وسیله نجاتى است که از طرف خداوند براى هدایت و تکامل انسان‌ها نازل شده است، تا آن خوانده شود و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادت‌مند شویم.

آهی به روایتی از حضرت امام‌رضا(ع) اشاره کرد و گفت: نیکى‌ها در ماه رمضان پذیرفته و بدی‌ها در آن آمرزیده است، کسى که در ماه رمضان آیه‌اى از کتاب خداوند بخواند همانند کسى است که در ماه‌هاى دیگر قرآن را ختم کرده. کسى که در این ماه در روى برادر ایمانى خود بخندد (و او را خوشحال کند) در روز قیامت او را دیدار نکند جز آنکه در روى او بخندد (و او را خوشحال کند) و به بهشت مژده‌اش دهد.کسى که در این ماه به مؤمنى کمک کند، خداى تعالى در هنگام عبور بر صراط کمکش کند در آن روزى که گام‌ها بلغزد و کسى که خشمش را در این ماه نگهدارد خداوند خشمش را در روز قیامت از او باز دارد.

وی به کلمات گهربار پیشوایان معصوم(ع) و فضایل و آثار بیان شده اشاره کرد و گفت: این فضائل موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود و همین آثار باعث ‌شده که تلاوت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.

این مفسر قرآن در پایان تصریح کرد: قرائت قرآن در زندگى مسلمان، آثار زیادى مى‌تواند داشته باشد و مهم‌تر از همه اینکه قرآن چراغ روشنایی بخش برای زندگی است و سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قرائت کننده قرآن از مهم‌ترین فضائل تلاوت قرآن است.

captcha