توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ دارد
کد خبر: 3290919
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
امام جمعه موقت تهران:

توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران گفت: برای گسترش و ارتقای فرهنگ در سطح استان‌ها باید حوزه‌های علمیه را از نظر کمی و کیفی افزایش داد و دانشمندانی برای تقویت اسلام ناب، تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در نشست خبری که شب گذشته، دوشنبه 21 اردیبهشت  در زاهدان برگزار شد، گفت: برای گسترش و ارتقای فرهنگ در سطح استان‌ها باید حوزه‌های علمیه را از نظر کمی و کیفی افزایش داد.

وی اظهار کرد: دانشمندان برجسته‌ای باید در حوزه‌های علمیه به صورت فعال، برای نشان دادن اسلام واقعی تقویت شوند و از نفوذ عقاید انحرافی و مخرب در جوامع اسلامی جلوگیری شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در اسلام تفاوتی میان شیعه و سنی نیست، اشتراکات فرق اسلامی بسیار است و هیچ مذهبی با دیگری خصومت ندارد، لذا در حوزه‌های علمیه نیز نباید برخلاف عقاید سایر فرق حرکت کنند.

وی ضمن اشاره به برخورداری استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های خاص که یک استان شیعه و سنی‌نشین است، گفت: این استان دارای تنوع قومی و مذهبی زیبایی است که از طرفی می‌تواند جلوه‌گاه وحدت باشد و از سوی دیگر باید تلاش کرد که نگذاریم با توطئه بیگانگان، اصل فدای فرع شده و انسجام امت مسلمان از بین برود.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: انقلاب ما، انقلاب شیعی یا سنی نیست، بلکه انقلاب اسلامی و متعلق به همه فرق اسلامی است. امام خمینی(ره) نیز برای انسجام مذاهب مختلف باهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی میلاد حضرت محمد(ص) را آغاز هفته وحدت نامگذاری کردند.

امام جمعه موقت تهران در پایان اظهار کرد: جهان اسلام امروزه دچار بحرانی شده است که وحدت را به خطر انداخته و راه خروج از این بحران نیز، ورود علما به حکومت‌ها و رفع اندیشه‌های افراط‌گرایانه و تکفیری است.

captcha