مربیان پیش‌دبستانی سرمایه‌دار‌ترین افراد کشور هستند
کد خبر: 3224309
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

مربیان پیش‌دبستانی سرمایه‌دار‌ترین افراد کشور هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مربیان پیش‌دبستانی، مدیران، معلمان و تمام افرادی که با کودکان در ارتباط هستند، سرمایه‌دارترین مردم کشور تلقی می‌شوند چراکه آنچه در کلاس‌های پیش‌دبستانی اتفاق می‌افتد، سرنوشت کشور را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، رخساره فضلی، مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش روز هشتم اردیبهشت‌ماه در همایش استانی مربیان پیش‌دبستانی اظهار کرد: دوران پیش‌دبستانی برای کودکان دوران حیاتی و ضروری است.

وی افزود: مربیان پیش‌‌دبستانی، مدیران، معلمان و تمام افرادی که با کودکان در ارتباط هستند، سرمایه‌دارترین مردم کشور تلقی می‌شوند چراکه آنچه در کلاس‌های پیش‌دبستانی اتفاق می‌افتد، سرنوشت کشور را تعیین می‌کند.

فضلی ادامه داد: طبق اسناد موجود در آموزش و پرورش مراکز پیش‌دبستانی بخشی از نظام اصلی آموزش و پرورش است چراکه سن آموزش رسمی در سند تحول بنیادین 5 سالگی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه اجباری در جهت تحصیل در مراکز پیش‌دبستانی از سوی وزارت وجود ندارد، گفت: مبنای رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشور کودکان پیش‌دبستانی درنظر گرفته شده است چرا‌که در دو سال اول زندگی تمام توانمندی‌های کودکان شکل می‌گیرد که از این رو باید به این مراکز و تحصیل در آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مقام معظم رهبری به ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش از مهد کودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه تأکید ویژه‌ای داشته‌اند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم تا در مناطق محروم تمام دانش‌آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم که بر این اساس 70 درصد کلاس‌های چند پایه کشور، یک پایه و 8 درصد کلاس‌ها زیر 10 نفر است.

فضلی تصریح کرد: براساس طرح چند پایه 22 هزار نوآموز مورد لطف و حمایت معلمان چند پایه قرار گرفت که استان آذربایجان غربی بیشتر از حد تعهد شده، عمل کرده است.

وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی از 38 درصد به 52 درصد رسیده است که با افزایش 14 درصدی نرخ پوشش تحصیلی در کشور مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: فضای حاکم بر مراکز پیش‌دبستانی تعلیم و تربیت نیست بلکه آشنایی با خوب بیان کردن، اعتماد سازی، حرکت کردن و خوب بازی کردن است.

وی ادامه داد: تمام مربیان پیش‌دبستانی باید متخصص شوند و با تخصص کامل در کلاس‌های درس حضور یابند که در جهت تحقق این امر تلاش می‌کنیم تا کارت صلاحیت حرفه‌ای در اختیار مربیان پیش دبستانی قرار دهیم.

فضلی در پایان تأکید کرد: باید به شکل‌گیری هویت دانش‌آموزان در پیش‌دبستان توجه ویژه شود چراکه اگر جدی گرفته نشود آسیب جدی به کشور و آینده‌سازان وارد خواهد شد.

یادآور می‌شود، این مراسم با حضور معاونان آموزشی و کارشناسان و مربیان پیش‌دبستانی در سالن وحدت ارومیه برگزار شد.

captcha