محفل انس با قرآن در برازجان برگزار شد
کد خبر: 3126766
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

محفل انس با قرآن در برازجان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ مجید رجبی: نهمین کرسی تلاوت هفتگی قرآن با حضور قاریان و حافظان برازجان در حسینیه حضرت معصومه(س) محله والفجر این شهر برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که در یکی از محله‌های قدیمی برازجان و به همت استاد حمید فرحناکی نهمین جلسه خود را پشت سر گذاشت، جوانان علاقمند به قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام حضوری معنوی را در کنار هم تجربه کردند.
در ابتدای مراسم شاهرخ شهرسبزی یکی از قاریان با سابقه این شهر به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حجرات پرداخت. در بخشی از آیات تلاوت شده خداوند فرق بین ایمان و اسلام آوردن را بیان فرموده و همه را به اطاعت از خداوند و رسولش فرمان می‌دهد.
سپس پورعسکر از مفسرین قرآن، به ترجمه و تفسیر سوره مبارکه کوثر پرداخت و افزود: برای رفتن به طرف کوثر، باید جام آن را از دست ساقی کوثر بگیریم و همیشه در مسیر ولایت حرکت کنیم.
وی در خصوص این سوره مبارکه و انتساب آن به صدیقه کبری (س) نیز گفت در این سوره خداوند خطاب به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید ما به تو کوثر عطا کردیم و با فاطمه زهرا (س) همه‌ی توطئه‌های دشمن را خنثی کردیم. و برای شکرگزاری این خیر کثیر نماز بخوان و قربانی کن.
در ادامه محمد خیراندیش قاری و حافظ کل قرآن به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه نجم در خصوص عذابهایی که خداوند به واسطه نافرمانی بر قوم عاد، نوح، لوط و ثمود نازل فرمود، پرداخت.
در پایان این مراسم قرآنی، حمید فرحناکی از قاریان و حافظان برجسته استان بوشهر و شهر برازجان نیز به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه آل عمران در خصوص دعوت اهل کتاب و سخن مشترک بین اسلام و دیگر ادیان آسمانی که همان پرستش خدای یکتا و شریک قرار ندادن برای الله است پرداخت.

captcha