حسن و قبح عقلی ملاک سنجش افعال افراد است
کد خبر: 2979822
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
حجت‌الاسلام پورحسین‌فر:

حسن و قبح عقلی ملاک سنجش افعال افراد است

گروه اندیشه: معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: شیعه معتقد به حسن و قبح عقلی اعمال انسان‌ها است و این ملاک تشخیص نیک و بد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم پورحسین‌فر، معاون فرهنگی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، پنج‌شنبه 21 اسفندماه در کارگاه آموزشی «اوصاف خداوند در قرآن» در محل خانه فرهنگ دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: صفات انسان در قرآن هرمونی، نظم و ارتباطی منطقی دارد و بسیاری از داستان‌های قرآنی مشحون از صفاتی است که در اگرچه ظاهر برایمان روشن نیست اما شخصی مانند علامه طباطبایی این نکات را دریافته است.
وی افزود: انسان می تواند اوصاف قرآن از خدا را به زبان خود بفهمد و تبیین کند و صد البته خصوصیات خدا که انسان آنها را می فهمد بسیار بیش از آن چیزی است که انسان توانسته است به آن راه یابد.
دانشجوی دکترای فلسفه اضافه کرد: خداوند متقینی که انفاق، خشم خوردن و گذشت دارند را دوست داشته و آنان را مورد مغفرت قرار می دهد و این نشان دهنده صفت دوست داشتن نیکوکاران(حب‌المحسنین) است.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تأکید کرد: شیعه معتقد به حسن و قبح عقلی اعمال انسان‌ها است و این روند ملاک فهم ما از صفت عدالت خدا و تشخیص نیک و بد افعال انسان‌ها است.

captcha