تربیت متعالی فرزندان، وظیفه اصلی والدین است
کد خبر: 2945658
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲

تربیت متعالی فرزندان، وظیفه اصلی والدین است

گروه اجتماعی: امام جمعه خرمدره با بیان این‌که آموزش قرآن به فرزندان باید همواره یکی از دغدغه‌های والدین باشد، ابراز کرد: وظیفه والدین، تربیت فرزندان بر اساس ویژگی‌های انسانی و تربیت متعالی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، امام جمعه خرمدره روز گذشته، 16 اسفند در ویژه‌برنامه «یاد یاس» که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره و با همکاری مؤسسه جامعة‌القرآن این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بهترین عبادات، قرائت قرآن است و در هر خانه‌ای که قرآن قرائت شود، نورانیت حاکم بوده و اشرار دفع می‌شوند، همچنان‌که زنگار دل با خواندن قرآن زدوده می‌شود.
وی با بیان این‌که آموزش قرآن به فرزندان باید همواره یکی از دغدغه‌های والدین باشد، ابراز کرد: وظیفه والدین، تربیت فرزندان بر اساس ویژگی‌های انسانی و تربیت متعالی است.
امام جمعه خرمدره با اشاره به نقش محوری والدین در آموزش قرآن به فرزندان، تصریح کرد: اولیا برای آموزش قرآن به فرزندان خود در وهله نخست باید خود قرآن خواندن را آموخته و سپس آن را به فرزندان خود آموزش دهند.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی بانوان در پرورش فرزند قرار گیرد، یادآور شد: این بانوی بزرگوار اسلام فرزندانی تربیت کرد که در دفاع از ولایت و اسلام جان خود را فدا کردند و این ویژگی‌ها باید الگوی مادران و پدران امروز قرار گیرد.

بشریت مدیون ایثار و مجاهدت‌های فرزندان فاطمه(س) است
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره ضمن گرامیداشت و تسلیت ایام سوگواری فاطمیه، به فرهنگ فاطمی اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) در مکتب قرآن، نبوت و در دامن پاکی، عفاف و عصمت و با اندیشه‌های ناب انسانی و الهی پرورش یافت و توانست فرزندان خود را با فرهنگ قرآنی، اسلامی و انسانی تربیت کند و امروز بشریت مدیون ایثار و مجاهدت‌های فرزندان اوست.
وی خاطر نشان کرد: شایسته است تا همه ما کردار و گفتار این بانوی بزرگ یعنی مادر امامت، یاور ولایت و ریحانه پیامبر اکرم(ص) را الگوی خویش قرار داده و راه نجات‌بخش ایشان را ادامه دهیم.
معصومه رحیمی، مدیر مؤسسه جامعة‌القرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) خرمدره نیز در پایان این مراسم، با بیان این‌که در سال 93 مؤسسه جامعة‌القرآن خرمدره به‌عنوان مرکز نمونه انتخاب شد، تأکید کرد: این مؤسسه قرآنی در حال حاضر 250 قرآن‌آموز دارد که پیش‌بینی می‌کنیم در سال 94 این تعداد به 500 نفر برسد.

captcha