خبرگزاری ایکنا بازوی توانمند شورای توسعه فرهنگ قرآنی باشد
کد خبر: 2722638
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی:

خبرگزاری ایکنا بازوی توانمند شورای توسعه فرهنگ قرآنی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: باتوجه به اینکه نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ بسیار حائز اهمیت است؛ ازاین رو می‌توان انتظار داشت خبرگزاری ایکنا در راستای رسالت خطیر فرهنگی به‌عنوان بازوان توانمند در کنار شورا و در راستای توسعه فرهنگ قرآن خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد.

سعید ملکی، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان مرکزی در راستای اقدامات و برنامه‌های این شورا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، هدف از برگزاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی را ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی منسجم در راستای اجرای فعالیت‌های قرآنی و همچنین تقویت فرهنگ قرآن در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که جوانان سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه‌ای هستند و با عنایت به این نکته که یک سوم از جامعه ما را جوانان تشکیل می‌دهند به نظر می‌رسد بهتر است اقدانات این شورا در راستای ترویج فرهنگ قرآنی – دینی به ویژه در نسل جوان امروز باشد.

ملکی ادامه داد: باید تلاش کرد جوانان با قرآن این کتاب هدایتگر بیشتر آشنا شده و انس بگیرند؛ چراکه با بهره‌گیری از مفاهیم زیبا و روشنگر قرآن می‌توان در مسیر خویش موفق بود.

وی همچنین افزود: جامعه ما امروز باید در جهت تقویت هویت دینی در جوانان پیش رفته و سیاست‌ها و اقدامات شورا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در این راستا بسیار مؤثر خواهد بود.

لزوم اتحاد اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآن

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان با بیان این مطلب که اتحاد بین اعضای شورا می‌تواند در اجرایی شدن اقدامات واهداف از اهمیت والایی برخوردار باشد، اظهار کرد: بی‌شک اگر نیازسنجی و مطلبات مردمی در این راستا مورد اهمیت واقع شود خواهیم توانست طرح‌های جامع و کامل‌تری را ارائه دهیم.

ملکی مطرح کرد: با توجه به اینکه بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر اساس نیاز و ضرورت از محل اعتبارات ملی و حوزه فرهنگی تأمین می‌شود؛ ازاین رو بسیار لازم و ضروری است که گفته شود عدم اختصاص اعتبارات لازم و شاخص فرهنگی از مشکلات فراروی این حوزه است.

وی در ادامه به نقش خبرگزاری ایکنا به‌عنوان رسانه‌ای فعال در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ بسیار حائز اهمیت است؛ ازاین رو می‌توان انتظار داشت خبرگزاری ایکنا در راستای رسالت خطیر فرهنگی به‌عنوان بازوان توانمند در کنار شورا و در راستای توسعه فرهنگ قرآن خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در ادامه ضمن اشاره به اینکه برای حل مشکلات جامعه و رسیدن به سعادت باید از مفاهیم قرآنی حداکثر بهره را در برنامه‌ریزی‌ها انجام داد، اضافه کرد: به‌منظور رشد و توسعه شورای فرهنگ قرآنی استفاده از ظرفیت حداکثری دستگاه لازم و ضروری است؛ بنابراین دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در این راستا نهایت حمایت و همکاری را مبنی بر رشد و ترویج فرهنگ قرآنی خواهند داشت.

موازی‌کاری بین دستگاه‌های متولی مذهبی و قرآنی

ملکی، موازی‌کاری بین دستگاه‌های متولی مذهبی و قرآنی را از مشکلات این حوزه دانست و بیان کرد: اگر مردم با قرآن انس پیدا کرده و معنا و مفهوم قرآن را به درستی درک کنند قطعاً در روند توسعه فعالیت‌های قرآنی تحولی بس عظیم رخ خواهد داد.

وی فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ مشکلات هر جامعه‌ای با قرآن حل خواهد شد و هرچه ما به این مصحف شریف نزدیکتر شویم به سعادت نزدیکتر می‌شویم و با توجه به اینکه قرآن دستورالعمل اداره سازمان بشری است و هدف نزول آن اصلاح امور انسان‌هاست را یادآور می‌شود و گفت: توجه به آموزه‌های قرآنی در مدریت و تصمیم‌گیری در کشور راهگشای سعادت و عزت جامعه خواهد بود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان در پایان، اظهار کرد: با توجه به شرایط امروز و جنگ نرم دشمن که با تبلیغات واهی اعتقادات دینی و ملی جوانان را نشانه گرفته است، باید در راستای ترویج مفاهیم قرآنی در بین عموم مردم از جمله جوانان تمامی امکانات را بسیج کرد.

captcha