هنر متعالی سبب رشد فرهنگ عمومی جامعه می‌شود
کد خبر: 2705068
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
سرپرست حوزه هنری اردبیل:

هنر متعالی سبب رشد فرهنگ عمومی جامعه می‌شود

گروه هنر: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنر هدف‌دار و متعالی سبب رشد و تعالی فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

امیر رجبی، سرپرست حوزه هنری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با بیان اینکه مقوله فرهنگ مبحثی بسیار مهم است و نیاز به توجهی بیش از این دارد، اظهار کرد: اگر آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را مورد ارزیابی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که همه این آسیب‌ها از کم‌کاری در حوزه فرهنگ و هنر نشات می‌گیرد.
وی افزود: هنر هدف‌دار و متعالی، هنری مقدس و ارزشمند است که می‌توان از آن به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم یاد کرد.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل با تاکید بر اینکه امروز در عرصه جنگ نرم، هنر ابزار و سلاح جنگی و هنرمندان افسران ارتش فرهنگی هستند، گفت: حوزه هنری به عنوان یکی از نهادهای متولی فرهنگ و هنر کشور می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و تبیین فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ایفا کند.
رجبی یادآور شد: کارکنان حوزه هنری استان اردبیل نباید خود را در حصار کارمندی قرار دهند و به فعالیت خود در حوزه هنری با دید کارمندی نگاه کنند چرا که جنس فعالیت در این مرکز متفاوت است کارکنان حوزه هنری باید با تمام دل و توان با ایمان و اعتقاد به خدمت بپردازند.
این مسئول با بیان اینکه امروز دستاوردهای حوزه هنری را باید به عنوان محصول یاد کرد نه تولید، ادامه داد: هدف و دغدغه اصلی مسئولان حوزه هنری اقتصادی کردن تولیدات هنری در کنار نگاه ویژه به محتوای ارزشمند و متعالی آثار هنری است.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: اقتصادی‌شدن تولیدات و آثار هنری اصلی‌ترین عامل و راهگشا در روند تولید و عرضه آثار هنری است.

captcha