جایگاه فرهنگ متعالی، در آموزه‌های دینی مشخص شده است
کد خبر: 2695302
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

جایگاه فرهنگ متعالی، در آموزه‌های دینی مشخص شده است

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان با تأکید بر این‌که فرهنگ بدون مذهب جواب‌گوی نیازهای جامعه نخواهد بود، گفت: فرهنگ متعالی، فرهنگی است که جایگاه آن در مذهب و آموزه‌های اسلامی تعریف شده باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان عصر دیروز، 20 دی در دیدار با مسئولان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خرمدره، اظهارکرد: در سطح مساجد استان زنجان 250 کانون فعال هستند که سهم شهرستان خرمدره از این تعداد، 20 کانون است.
وی با بیان این‌که بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، امروزه فرهنگ باید در اولویت فعالیت‌های مسئولان باشد، عنوان کرد: با فرهنگ است که جان و روح انسان متعالی می‌شود و به اوج می‌رسد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان زنجان با تأکید بر این‌که فرهنگ بدون مذهب جواب‌گوی نیازهای جامعه نخواهد بود، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های کانون‌های مساجد، پیوند زدن فرهنگ با کارکرد دینی مساجد است.
مقدمی خاطرنشان کرد: فرهنگ متعالی، فرهنگی است که جایگاه آن در مذهب و آموزه‌های اسلامی تعریف شده باشد.

وجود پیامبر اکرم(ص) رحمتی برای جهانیان است
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام علی حسینی، امام جمعه خرمدره با تبریک فرارسیدن سال‌رو میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: وجود پیامبر اکرم(ص) رحمتی برای جهانیان است و می‌تواند بهترین نقطه برای وحدت مسلمانان باشد.
وی با تأکید بر ضرورت مطالعه در سیره عملی پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: جوانان برای انتخاب شیوه صحیح زندگی می‌توانند به مطالعه منش و رفتار پیامبر اسلام(ص) پرداخته و از آن درس گیرند.
امام جمعه خرمدره با تأکید بر این‌که انسان باید در هر عصری که زندگی می‌کند، امام خویش را بشناسد، عنوان کرد: امام جعفر صادق(ع) می‌فرماید: «شیعه واقعی کسی است که از امامش اطاعت کند و عبادت اجتماعی داشته باشد و همیشه در خوف و رجا زندگی کند».
افشار جعفری، معاون فرماندار خرمدره نیز در ادامه این جلسه، افزود: یکی از کارکردهای مساجد، ارائه عناصر سبک زندگی اسلامی است که یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور و به ویژه مقام معظم رهبری است.

لزوم حمایت مالی از کانون‌های مساجد شهرستانی
وی یادآور شد: برای این‌که جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم، باید در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم.
معاون فرماندار خرمدره با تأکید بر ضرورت حمایت از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی می‌توانند با حمایت‌های مختلف به‌ویژه حمایت مالی از کانون‌های مساجد شهرستان، آنها را در دست‌یابی به اهداف خود یاری کنند.
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمده با تبریک فرارسیدن سال‌روز میلاد مسعود حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و با اشاره به هدف برگزاری این نشست، تصریح کرد: شناسایی امکانات، استعدادها، ظرفیت‌ها و همچنین تعامل و آگاهی از مسائل و مشکلات کانون‌های مساجد مهم‌ترین هدف از برگزاری این نشست است.
وی در پایان با اشاره به مهم‌ترین انتظارات مسئولان کانون‌های مساجد از دبیرخانه استان، گفت: ازمهم‌ترین این انتظارات، توزیع کتاب‌ها بر اساس نیازهای کانون‌ها، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، تشکیل صندوق یاوران کانون برای کمک به مدیریت و اخذ تسهیلات از بانک‌ها، انتخاب مدیران فعال در قالب برگزاری همایش و گردهمایی، برگزاری آئین‌های نکوداشت و تجلیل و افزایش اعتبارات بر مبنای میزان فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است.

captcha