نمايشگاه «قرآن و رمضان در آئينه اسناد» در يزد گشايش يافت
کد خبر: 2569608
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۷

نمايشگاه «قرآن و رمضان در آئينه اسناد» در يزد گشايش يافت

مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملی استان يزد گفت: نمايشگاه اسناد قرآنی و اسناد ماه رمضان با نام «قرآن و رمضان در آئينه اسناد» در يزد به مدت 10 روز گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) در يزد، محمدرضا ملك‌ثابت، مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملی استان يزد گفت: همزمان با بهار قرآن و ليالی پر خير و بركت قدر نمايشگاهی از اسناد تاريخی با نام قرآن و رمضان در آئينه اسناد، توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملی يزد گشايش يافت.
وی ادامه داد: اين نمايشگاه منتخبی است از تصاوير قرآن‌های نفيسی كه از نقاط مختلف جهان در سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران نگه‌داری می‌شود. همچنين در بخش ديگری از اين نمايشگاه اسناد منتخبی از مكاتبات و بخشنامه‌های سيستم اداری كشور مربوط به ماه مبارك رمضان و نيز قرآن كريم متعلق به دوره قاجار و پهلوی به نمايش در آمده است.
مدير اسناد و كتابخانه ملی استان يزد ادامه داد: از نمونه اسناد قابل توجه به نمايش در آمده در اين نمايشگاه بخشنامه‌ای دولتی است كه در آن از تمامی ارگان‌های دولتی خواسته شده تا تسهيلاتی برای خريد اقساطی قرآن به خط نيريزی به كاركنان دولت فراهم آيد.
ملك‌ثابت اظهار كرد: نمونه تصوير قرآن‌های به نمايش در آمده مربوط به قرآن‌های نفيسی است كه از كشورهايی نظير هلند، اتريش، اسپانيا و ... به سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران اهدا شده است.
وی گفت: سند مربوط به اعلام تغيير روزهای محاكمه در ماه رمضان به سفارت عثمانی از سوی سلاطين دربار در تاريخ 12/6/1289 شمسی، اعلام ساعت كاری در ماه رمضان برای مدارس و ادارات در اسفندماه 1305، درخواست مردم از حكومت برای سخنرانی روحانيون در ماه رمضان در آبان‌ماه 1315 و ابلاغ تذكر تلگرافی نخست وزير درباره لزوم جلوگيری از تظاهر به روزه‌خواری در ادارات و معابر عمومی در ايام ماه مبارك رمضان در شهريورماه 1320 از جمله اسناد مهم و تاريخی ديگری است كه در اين نمايشگاه به نمايش در آمده و ارزش و اهميت ماه مبارك رمضان را در ادوار تاريخی گذشته به اثبات می‌رساند.
يادآوری می‌شود، اين نمايشگاه از 10 تا 20 مردادماه جاری، همه روزه در محل گنجينه فرهنگ و هنر استان يزد واقع در خيابان قيام، ميدان خان از ساعت 17 الی 20 پذيرای علاقه‌مندان خواهد بود. همچنين روز 11 مردادماه، مصادف با روز قدس نمايشگاه به‌صورت ويژه از ساعت 9 الی 15 داير خواهد بود.
captcha