نشست تخصصی معرفی و تحلیل کتاب «مفاتیح‌الحیات» در بوئین‌زهرا برگزار شد
کد خبر: 1476487
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

نشست تخصصی معرفی و تحلیل کتاب «مفاتیح‌الحیات» در بوئین‌زهرا برگزار شد

گروه هنر: به‌مناسبت فرارسیدن هفته کتاب نشست تخصصی و معرفی و تحلیل کتاب «مفاتیح‌الحیات» در شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین نشست تخصصی معرفی و تحلیل کتاب «مفاتیح‌الحیات» صبح امروز، دوم آذر‌ماه در حوزه علمیه امام صادق(ع) بوئین‌زهرا برگزار شد.

حجت‌الاسلام زرینه، امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا در این نشست با اشاره به فضیلت کتاب «مفاتیح‌الحیات» آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی اظهار کرد: مفاتیح‌الحیات را جلد دوم مفاتیح‌الجنان می‌نامند و از نظر آیت الله جوادی آملی تفاوت این کتاب و مفاتیح‌الجنان در این است که این کتاب جهت حرکت انسان در راه حق و با چراغ حق و در منظر خدا را نشنان می دهد. به بیان دیگر مفاتیح‌الجنان در پی بیان راه ارتباط انسان با خداست ولی مفاتیح‌الحیات در پی تبیین راه‌های تعامل و ارتباط با سایر موجودات است.

حجت‌الاسلام عابدینی، استاد حوزه و دانشگاه نیز به بیان تفاسیر و  دیدگاه‌های فلسفی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی پرداخته و بیان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی حکمت متعالیه ملاصدرا را چهارراهی می دانست که همه به هم می پیوندند ودر پایان ممزوج همدیگر خواهند شد و در آخر حکمت متعالیه را پدید می‌آورند. آیت‌الله جوادی آملی تجلی همان حکمت متعالیه است که متعلق به اندیشه‌های ملاصدرا بوده است.

وی در ادامه ضمن تقسیم بندی کتاب مفاتیح‌الحیاه  به پنج بخش تقسیم، افزود: تعامل انسان با خود، تعامل انسان با هم‌نوعان، تعامل مردم و نظام اسلامی، تعامل انسان با حیوان و  تعامل انسان با خلقت زیست محیطی، 5 موضوعی است که در این کتاب مطرح شده است.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست نیز از تعدادی از نویسندگان و مسئولان شهرستان بوئین‌زهرا تجلیل شد.

captcha