حضور متعالی زن، تربیت نسل متعهد ولایی را تضمین می‌کند
کد خبر: 1449751
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

حضور متعالی زن، تربیت نسل متعهد ولایی را تضمین می‌کند

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب با اشاره به آثار مثبت حضور آگاهانه زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: حضور متعالی زن در جامعه زمینه ساز و ضمانت‌کننده تربیت نسل متعهد و ولایی برای اینده حکومت اسلامی است.

زیبا پرهیزکار، مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: حضور متعالی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در جامعه زمینه‌ساز و ضمانت‌کننده تربیت نسل متعهد و ولایی برای اینده حکومت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه محکم‌ترین احکام در دین اسلام مربوط به صیانت و حفظ بنیان خانواده است و منفور ترین حلال در نزد خداوند موضوع طلاق است، اضافه کرد: آنچه باید در مورد حضور اجتماعی زنان در جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد چگونگی این حضور از سوی بانوان است.

پرهیزکار بیان کرد: اگر حضور اجتماعی زنان در جامعه در چارچوب‌های تفکر اسلامی با رعایت حجاب و عفاف، پاکدامنی و حیای اجتماعی باشد، می‌تواند زمینه را برای داشتن نسلی متعهد که بتواند آرمانهای حکومت دینی را تحقق بخشد، فراهم کند.

این مسئول با اشاره به اینکه حضور زنان در محیط‌های اجتماعی نباید مخل انجام وظیفه مادری و همسری شود، افزود: اولویت اصلی برای یک زن در مرحله اول انجام وظیفه و رسالت اصلی وی یعنی مادر بودن و همسر بودن است.

پرهیزکار فرهنگ‌سازی، آشنایی نسل جوان جامعه با سیره ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) و بهره‌گیری از تدبیر و منش فاطمی در اداره خانه، خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان را از عوامل مؤثر در بهبود تشکیل خانواده اسلامی عنوان کرد.

captcha