نیل به عدالت و اقتصاد متعالی نیازمند آموزش است
کد خبر: 1445131
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
مدرس دانشگاه زنجان:

نیل به عدالت و اقتصاد متعالی نیازمند آموزش است

گروه سیاسی: امسال به تناسب نام سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بیش از گذشته به دنبال رسیدن به عدالت مطلوب، اقتصاد متعالی و فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست می‌باشیم؛ لذا نیازمند آموزش در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اسماعیل کرمی‌دهکردی، دبیر علمی اولین کنفرانس بین‌المللی خدمات مشاوره‌ای روستایی در اقیانوسیه و پنجمین کنگره بین‌المللی علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران ظهر امروز، 9 شهریور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت: در این کنفرانس بالغ بر 30 سازمان بین‌المللی حضور دارند و به ارائه مقاله در بخش‌های مختلف می‌پردازند.
وی با بیان این‌که 72 مقاله شفاهی و 10 مقاله کلیدی در این کنفرانس ارائه می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های بین‌المللی جنبی این کنفرانس شامل کارگاه توانمندسازی زنان روستایی و نمایشگاه توانمندسازی اقتصادی با همکاری اتاق تعاون در بیش از 100 غرفه می‌باشد.
دبیر علمی اولین کنفرانس بین‌المللی خدمات مشاوره‌ای روستایی در اقیانوسیه و پنجمین کنگره بین‌المللی علوم ترویج آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران با بیان این‌که خصیصه بارز این کنفرانس، بین‌المللی بودن آن است؛ زیرا که دوره‌های قبل آن به صورت ملی برگزار می‌شد، ابراز کرد: این امر به تناسب ارتباط بین‌المللی دانشگاه زنجان و انجمن ترویج کشاورزی ایران محقق شد.
کرمی‌دهکردی با بیان این‌که فرهنگ دارای بخش‌های مختلف معنوی و اقتصادی است و همواره در هر بخش نهادی وجود دارد که به اعتلای فرهنگ در آن نهاد کمک می‌کند و در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی ایران این مسئولیت را بر عهده دارد.
این مدرس دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: امسال به تناسب نام سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی  و مدیریت جهادی» بیش از گذشته به دنبال رسیدن به عدالت مطلوب، اقتصاد متعالی و فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست می‌باشیم؛ لذا نیازمند آموزش در این حوزه هستیم.
وی ادامه داد: در سال جاری دانشگاه زنجان و انجمن ترویج کشاورزی ایران، پرچم ارتقای فرهنگ در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی را در آسیا و اقیانوسیه به دست گرفته و به دنبال اعتلای آن است.
غلامرضا مجردی، دبیر اجرایی این کنفرانس در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر به دنبال کاهش تلفات در حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی هستیم که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه‌های مختلف است.
وی با بیان این‌که امروزه به دلیل مصرف سموم در باغات کشاورزی بیماری‌های مختلفی ایجاد شده است، اظهار کرد: یکی از مباحث ترویج، استفاده مناسب و حمایت از ثروت‌های ارزشمند داخلی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان این‌که این کنفرانس دارای 60 زیر محور مختلف است، اعلام کرد: مقالات بسیاری در حوزه ترویج و فرهنگ مرتبط با ان در این کنفرانس ارائه می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی چون تعاون، کشاورزی و منابع طبیعی است.
مجردی در پایان با بیان این‌که ترویج یک علم رفتاری است، عنوان کرد: شناخت جامعه روستایی، جامعه‌شناسی و شناخت روان مردم روستایی پایه رشته ترویج هستند و همواره باید به دنبال آموزش صحیح و راه و رسم تولید و مصرف صحیح را در جامعه داشته باشیم و حاصل کار کنفرانس‌ها باید ارائه تحقیقات علمی به مصرف‌کنندگان باشد.

captcha