کارگاه آموزشی «هنر متعالی» در تونس برگزار شد
کد خبر: 1410487
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
درآستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره):

کارگاه آموزشی «هنر متعالی» در تونس برگزار شد

شعب خارجی: اولین کارگاه آموزشی هنر متعالی با نام «روح‌الله» دیروز شنبه، سوم خرداد، در آستانه بیست وپنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) به همت رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آفریقا، در مراسم افتتاحیه این کارگاه هنری، اساتید و هنرآموزان تونسی حضور داشتند و این برنامه توسط رسانه‌های مختلف این کشور مورد پوشش خبری  قرار داده شد.

رمضانی گل‌افزانی در این مراسم  با بیان بخشی از ویژگی‌های حضرت امام(ره)، هنر ارزشی از نگاه ایشان را مورد توجه قرار داد و گفت: امام خمینی(ره) با ادبیاتی نو و با شناختی دقیق از هنر با سخنان، کتب، اشعار و احساس خود تحولی عظیم در حوزه هنر متعالی ایجاد کردند.

رمضانی؛ نگاه عالمانه امام(ره) به زن را در عرصه‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی به‌عنوان مکتبی جدید در قرون معاصر دانست و بر ضرورت توجه به اندیشه‌های امام(ره) و نشر آن تأکید کرد.

نماینده فرهنگی ایران برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی هنر متعالی با نام «روح الله» را فرصتی برای تعمیق در نگرش حضرت امام(ره) به عالم هستی و جمال نهفته در آن دانست و گفت: امروز رایزنی «زهره رزوقی» یک تن از هنرمندان برجسته زن تونسی را که توانسته است درهنر «ابروباد»؛ یکی از هنرهای زیبای ایرانی به شهره جهانی برسد مورد تکریم قرار می‌دهد.

در ادامه، زهره رزوقی، از اقدام بسیار خوب رایزنی فرهنگی ایران در اهتمام به هنر وهنرمندان و به‌ویژه هنر متعالی و ارزشی تقدیر کرد و آن را تلاشی ارزشمند در احیای هنر ایرانی اسلامی، نشر و گسترش آن در تونس و مغرب عربی دانست.

وی با تجلیل از مقام امام خمینی(ره) به رفتار ایشان با همسر و خانواده خود اشاره کرد و گفت: چنین عالم عاملی است که سخنانش جاودانه می‌ماند و ما مفتخریم که کارگاه آموزشی خود را با نام زیبای او زینت داده‌ایم؛ بدیهی است هنری چون ابروباد که انسان را از زمین به عالم بالا و زیبایی‌های پر رمز و راز الهی رهنمون می‌سازد کلید واژه‌ای چون «روح الله» برازنده آن است.

رزوقی، تکریم خود را توسط رایزنی فرهنگی ایران؛ تکریم زنان مسلمان ومتمدن تونسی دانست واظهار کرد: این خاطره‌ای است که هرگز فراموشش نخواهم کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم هدیه‌ای به رسم یادبود از سوی رایزن کشورمان به این هنرمند تونسی که خود فارغ التحصیل دوره‌های آموزشی هنر در نمایندگی فرهنگی کشورمان بوده و با تلاش فراوان توانسته است در نمایشگاه‌های کشورهایی چون الجزایر، امارات، ترکیه شرکت ومقام اول را کسب کند؛ تقدیم شد.

در حاشیه این کارگاه،  میزگردی با عنوان «زن وهنر متعالی از نگاه امام خمینی(ره)» نیز برگزار شد.

captcha