نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 1410062
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
یکشنبه انجام می‌شود؛

نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه سیاسی: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه هفته جاری، نشست مشترکی با دبیر و معاونان شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورا خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته جلسات خود را پی خواهند گرفت که بر اساس برنامه اعلام شده، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش وضعیت آب کشور را استماع خواهد کرد.
استماع گزارش بودجه سال 1393 کل کشور نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
ادامه بررسی طرح الحاق یک بند به ماده (45) قانون خدمت وظیفه عمومی و بررسی لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در هفته جاری است.
اعضای کمیسیون فرهنگی نیز نشست مشترکی با دبیر و معاونان شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورا خواهند داشت.
بررسی بعضی از امور مربوط به سنجش آموزش کشور و ادامه بررسی طرح یک‌فوریتی افزایش نرخ بار‌وری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور نیز در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات است.
همچنین این هفته کمیسیون آموزش هیئت رئیسه خود را در آستانه سومین سال آغاز به کار مجلس نهم انتخاب خواهد کرد.
جلسه کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی نیز برگزار می‌شود.
اعضای کمیسیون اجتماعی ادامه بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل و بررسی طرح تسری قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
این هفته در کمیسیون قضایی و حقوقی نیز لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و همچنین طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه اجرای اصول (85) و (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسئولیت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

captcha