اقتصاد و فرهنگ ارکان مکمل برای تعالی اهداف نظام هستند
کد خبر: 1392198
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
رئیس انجمن آشوریان ارومیه:

اقتصاد و فرهنگ ارکان مکمل برای تعالی اهداف نظام هستند

گروه اجتماعی: ‌استانلی سیمونز ‌اقتصاد و فرهنگ را دو رکن مکمل برای رسیدن نظام به اهداف متعالی و رشد همه‌جانبه کشور دانست و گفت: اقتصاد بدون تبلیغات فرهنگی و نهادینه شدن الگوهای درست در استفاده از منابع نمی‌تواند آن‌طور که باید در ارتقاء و رشد کشور نقش مؤثری ایفا کند.

استانلی سیمونز، رئیس انجمن آشوریان ارومیه در گفت‌و‌‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو عنصر اصلی برای رشد و پیشرفت کشور است، اظهار کرد: اقتصاد بدون تبلیغات فرهنگی و نهادینه شدن الگوهای درست در استفاده از منابع نمی‌تواند آن‌طور که باید در ارتقاء و رشد کشور نقش مؤثری ایفا کند.

وی اضافه کرد: الگوهای اقتصادی ـ فرهنگی باید در کنار هم برای رشد و پیشرفت جامعه از سوی مسئولان طراحی و با عزم مردمی به مرحله اجرا درآید.

سیمونز با بیان اینکه استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های کشور در عرصه‌های اقتصادی نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، اظهار امیدواری کرد: مسئولان در دولت جدید با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی شده و طرح‌های تخصصی بتوانند چالش‌های پیش‌روی اقتصاد کشور را در جهت رسیدن به خودکفایی ملی حل کنند.

عزم ملی و جهاد فرهنگی؛ از مؤلفه‌های اساسی تحقق شعار سال

رئیس انجمن آشوریان ارومیه رسیدن به اهداف ترسیم‌شده در شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و فرهنگ را نیازمند عزم ملی و جهاد فرهنگی عنوان کرد و گفت: در همین راستا اقلیت‌های دینی در کشور نیز با آحاد ملت همگام و همراه هستند و همیشه حمایت همه‌جانبه خود را از اهداف نظام و انقلاب ثابت می‌کنند.

سیمونز اظهار کرد: ما همیشه بر این مطلب تأکید کرده‌ایم که اقلیت‌های دینی خود را جدا از مردم ایران نمی‌دانند و به‌عنوان یک ایرانی همواره دوشادوش دیگران در تعالی اقتصاد و فرهنگ کشور شریک و سهیم هستند.

وی در ادامه به نقش مدیران بخش‌های فرهنگی در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: رسالت امروز مدیران بخش‌ها و نهادهای فرهنگی ‌با توجه به چالش‌ها و معضلات مختلف در این بخش بسیار حساس است.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه اضافه کرد: گرچه در موضوع فرهنگ آن‌طور که شایسته جامعه است کارهای اساسی صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه فرهنگ در تمامی شئون اجتماعی افراد نفوذ و تأثیر عمیقی دارد ‌بهره‌گیری از کارشناسان و برنامه‌ریزی طرح‌های تخصصی و تأثیرگذار از سوی مدیران در این عرصه بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد.

captcha